کد خبر : 23819
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1395 - 22:43

ایجاد ۲۳۰ هزار شغل در بخش کشاورزی

بیش از ۲۳۰ هزار شغل در بخش های مختلف کشاورزی از سوی این نهاد انقلابی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است.

بیش از ۲۳۰ هزار شغل در بخش های مختلف کشاورزی از سوی این نهاد انقلابی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۲۳۰ هزار شغل در بخش های مختلف کشاورزی از سوی این نهاد انقلابی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است.

سردار نقدی: ۲۳۰ هزار شغل از سوی بسیج مستضعفین در کشور ایجاد شد

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا نقدی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، افزود: این مشاغل در ۱۴ گروه اقتصادی از قبیل تولید قارچ، کود ورمی کمپوست، آبزی پروری، پرورش مرغ بومی و بخش های مختلف صنایع تبدیلی است که متقاضیان با معرفی به بانک مهر اقتصاد از تسهیلات کم بهره برخوردار شدند و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، شناسایی ظرفیت های پنهان در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی با مشارکت اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف کشور در دستور کار بسیج قرار گرفته که تا کنون موفقیت های چشمگیری در احیاء این ظرفیت ها حاصل شده است.

سردار نقدی بیان کرد: اتاق فکر با ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر از مسئولان و فعالان اقتصادی و دولتی در سازمان بسیج مستضعفین سازماندهی شده است که مشکلات و موانع تولیدات کشاورزی و صنعتی به صورت کارشناسی در این اتاق مورد بحث و بررسی قرار می گیرند و در نهایت با ارایه راهکارهای علمی و منطقی در صدد رفع این مشکلات گام بر داشته می شود.

به گزارش ایرنا، وی فعالیت های سنتی کشاورزی را یکی از مهمترین معضلات این بخش عنوان کرد و گفت: به همین دلیل کشاورزان در نقاط مختلف کشور تنها از ۱۰ درصد ظرفیت خود استفاده می کنند و بخش عظیمی از زیرساخت ها در این بخش هدر می رود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: علمی کردن کشاورزی علاوه بر افزایش تولید و تامین معاش مطلوب کشاورزان تاثیر مستقیم بر افزایش صادرات و بهبود اقتصاد کشور دارد.

وی ادامه داد: استفاده از روش های سنتی در کشاورزی بزرگترین آسیب و آفت در راستای بهبود وضعیت کشاورزی است و تغییر نگرش به سمت علمی شدن دیدگاه های جامعه کشاورزی تحول قابل توجهی در بهبود وضعیت کشاورزی را به وجود می آورد.

سردار نقدی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ سیاست بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی بر حمایت از صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی و واحدهای فرآوری متمرکزشده است، افزود: بر اساس آمارهای رسیده سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی به دلیل نبود بازار فروش ضایع می شوند که بهترین راه برای جلوگیری از این مهم توسعه کارگاه های صنایع تبدیلی در مجاورات باغات و اراضی کشاورزی است.

وی گفت: توسعه فعالیت های کشاورزی و کارگاه های صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش در گرو ایجاد بازار فروش این محصولات است که نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان های دولتی و اتاق اصناف باید در این خصوص نقش حمایتی خود را به صورت برجسته ایفا کنند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور نقش بسیج را حمایتی عنوان کرد و گفت: این نهاد انقلابی به هیچ عنوان قصد مداخله در امور اجرایی را ندارد و بر اساس ظرفیت های موجود تنها در راستای پشتیبانی و حمایت از بخش های مختلف جامعه گام بر می داریم.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، ۴۵۰ گروه جهادی از دانشجویان به نقاط محروم کشور اعزام شده و اقدامات چشمگیری را در بخش های مختلف عمرانی انجام داده اند که این مهم نقش موثری در جلوگیری از هر رفت بیت المال داشته است.

سردار نقدی فعالیت گروه های جهادی پزشکی را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند بسیج عنوان کرد و گفت: این نهاد انقلابی با بهره گیری از ظرفیت های مردمی با تمام توان در راستای آبادانی ایران اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گام بر می دارد.

*** بهره گیری از ظرفیت های مردمی رمز تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بهره گیری از ظرفیت های مردمی به خصوص جوانان و نوجوانان با انگیزه و انقلابی رمز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

محمود زمانی قمی افزود: در دوران مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی تا زمانی که مدیریت مبارزه در دست گروه های سیاسی بود موفقیت چندانی حاصل نمی شد اما، هنگامی که این مهم به دست مردم افتاد روند مبارزات سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز اگر حمایت های مردمی در قالب گردان های بسیجی نبود نمی توانسیم در مقابل رژیم بعثی که از حمایت بیش از ۴۰ کشور دنیا بهره مند بود ایستادگی کنیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی تاکید کرد: در جهاد اقتصادی نیز باید از نقش تاثیرگذار مردم استفاده کرد و بسیاری از فعالیت ها را با مدیریت اقشار مختلف مردم انجام داد تا پیروزی مطلق حاصل شود.

واگذاری طرح های روستایی به بسیج، حمایت فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی از صنایع تبدیلی، همراهی جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشکده علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در واگذاری مجوزهای لازم به بسیج و حمایت از اردوهای جهادی، هجرت و راهیان نور مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.