کد خبر : 10139
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1395 - 14:35

اگر باور کنیم که «می‌توانیم»؛ مشکلات مرتفع می‌شود / هر جا تنبلی کردیم نتیجه‌ نگرفتیم / دولت پشتیبان تولیدکنندگان است

دهقان نیوز / هر جایی که حضور پیدا کردیم و دل سوزاندیم و مغز استخوان آب کردیم، نتیجه دلخواه را گرفتیم ولی هر جایی که تنبلی کردیم نتیجه‌ای حاصل نشد.

دهقان نیوز / هر جایی که حضور پیدا کردیم و دل سوزاندیم و مغز استخوان آب کردیم، نتیجه دلخواه را گرفتیم ولی هر جایی که تنبلی کردیم نتیجه‌ای حاصل نشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت پشتیبان همه بهره‌برداران بخش کشاورزی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌زا و برون‌نگر بودن و دولت نیز پشتیبان همه بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

به گزارش دهقان نیوز، محمود حجتی در مراسم افتتاح فاز اول مجتمع پرورش گوسفند افشاری، افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته شیوه‌های مخربی برای تولید محصولات کشاورزی وجود داشت و انسان به خاطر کم‌توجهی منابع طبیعی را تخریب می‌کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر باور کنیم که «می‌توانیم»، خیلی از مشکلات اقتصادی جامعه مرتفع می‌شود، ادامه داد: در واقع هر جایی که حضور پیدا کردیم و دل سوزاندیم و مغز استخوان آب کردیم، نتیجه دلخواه را گرفتیم ولی هر جایی که تنبلی کردیم نتیجه‌ای حاصل نشد.

 

وزیر جهاد کشاورزی به شعار سال ۹۵«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌زا و برون‌نگر بودن و خوشبختانه دولت نیز پشتیبان همه بهره‌برداران و تولیدکنندگان است و  توجه به اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات و استفاده از منابع ارزنده خارجی را طلب می‌کند.

 

حجتی با اشاره به اینکه خشکسالی را بهانه کنیم و فقط به صادرات نفت تکیه کنیم، گفت: توجیه تنبلی است و ما در مقایسه با سایر کشورها از منابع داخلی خود غافل هستیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه با تکیه‌بر توانایی‌ها می‌توان شاهد توفیقات روزافزون حوزه کشاورزی بود، تصریح کرد: درست است که جمعیت و تقاضا افزایش‌یافته، ولی باید وجدان خود را قاضی کنیم، چراکه دانش و علم و ابزار ما بیشتر از تقاضا است.

 

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر خشک و کم آب است، افزود: باوجود این‌همه مشکلات اما از بسیاری از منابع کشور غافل هستیم.

 

حجتی بابیان اینکه هنوز به فصل خرید نرسیده‌ایم، گفت: در حال حاضر ۷ تا ۸ میلیون تن گندم در سیلوهای کشور وجود دارد.

 

وی از تلاش‌هایی که برای اجرای طرح مجتمع پرورشی و اصلاح نژاد گوسفند افشاری صورت گرفته، تقدیر کرد و افزود: دولت پشتیبان چنین طرح‌هایی است.

 

فاز اول مجتمع پرورش و اصلاح نژاد گوسفند افشاری شرکت ساره با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان زنجان راه‌اندازی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.