کد خبر : 2667
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 - 0:43

انتقاد مدیرعامل خبرگان کشاورزی از دولت / ترویج در کشاورزی گم شده است / آقای رییس جمهور ؛ بودجه ترویج بخش کشاورزی کجاست؟!

دهقان نیوز / آقای رئیس جمهور شما که با دولت تدبیر و امید روی کار آمدی و دوست داری که مردم سالاری در کشور روی دهد، پس استفاده از فکر مردم و بودجه ترویج بخش کشاورزی کجاست؟

دهقان نیوز / آقای رئیس جمهور شما که با دولت تدبیر و امید روی کار آمدی و دوست داری که مردم سالاری در کشور روی دهد، پس استفاده از فکر مردم و بودجه ترویج بخش کشاورزی کجاست؟

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با بیان اینکه نیازمند احیای بخش ترویج در کشاورزی کشور هستیم گفت: یافته‌های نمونه‌های بخش کشاورزی را می‌توان با آمیخته شدن با علم روز در کتاب‌ها آورد و در دانشگاه ها تدریس کرد.

علی خان محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه تنها یک روزه  انجام شد و امکان تعامل مناسب آنها با معاونت‌ها و کمیسیون کشاورزی مجلس فراهم نشد.

وی افزود: در کشور کشاورزانی داریم که رتبه‌های بالایی در تولیدات خود دارند، اما من درعجبم که چرا وزارت جهاد کشاورزی  و سایر بخش‌ها مانند سازمان تحقیقات، یافته‌های این کشاورزان را نگهداری نمی‌کند؟

تجربیات کشاورزان نمونه کتاب و در دانشگاه تدریس شود

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی ادامه داد: یافته‌های نمونه‌های بخش کشاورزی را می‌توان با آمیخته شدن با علم روز، در کتاب ها آورد و در دانشگاه‌ها تدریس کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان نمونه ما نمود اقتصاد مقاومتی هستند، خاطر نشان کرد: در صورتی که بتوانیم از یافته‌های کشاورزان نمونه گندم کار آبی استفاده کنیم و عملکرد تولید گندم کشور را کمی بالا ببریم با همین سطح فعلی تولید،علاوه بر اینکه خود کفایی در کشور محقق می‌شود، می‌توانیم مازاد تولید خود را نیز صادر کنیم.

خان محمدی با اشاره به اینکه “در واقع  کمبود آب نداریم، بلکه بحران استفاده از آب داریم” تصریح کرد: در حالی که متوسط برداشت گندم در کشور ما پایین است، شاهد این هستیم که کشاورز نمونه ما ۱۲ تن در هکتار برداشت می‌کند.

واقعیت ترویج در کشور گم شده است

وی افزود: به کشاورزان نمونه ۲ سکه و ناهار داده و برای آنها سخنرانی شد، در حالی  اصول بهره برداری  از ظرفیت‌های این کشاورزان اینگونه نیست و واقعیت آموزش و ترویج در کشاورزی کشور گم شده است.

خان محمدی با اشاره به مشکلات کمبود نقدینگی بخش ترویج کشاورزی اظهار کرد: برای تامین اعتبار برگزاری یک روز مراسم نمونه‌های بخش کشاورزی، وزیر و رئیس سازمان تحقیقات به چند جا رو انداختند تا این مراسم برگزار و منابع تامین شود.

این مقام مسئول گفت: “آقای رئیس جمهور شما که با دولت تدبیر و امید روی کار آمدی و دوست داری که مردم سالاری در کشور روی دهد، پس استفاده از فکر مردم و بودجه ترویج بخش کشاورزی کجاست؟ وزارت جهاد کشاورزی از دولت  و مجلس برای بخش ترویج بودجه می‌خواهد، اما به دلیل مشکلات مالی این اعتبارات تامین نمی‌شود.

وی در پایان یادآورشد: متاسفانه نمونه‌های کشاورزی نیز از گزند مشکلات بخش در امان نبوده  و آنها هم در بخش‌هایی مانند فروش محصولات خود با مشکل روبه رو اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.