کد خبر : 9647
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 8:57

انتقاد رییس نظام صنفی از وضعیت صدور پروانه کشاورزی / ملک زاده: صدور پروانه باید به نظام صنفی کشاورزی محول شود / نظام صنفی به جلسه تعیین تعرفه خدمات فنی مهندسی دعوت نشد !

دهقان نیوز / نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، پیگیر تحقق تعیین حداقل قیمت خرید تضمینی برابر قیمت تمام شده تولیدات است.

دهقان نیوز / نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، پیگیر تحقق تعیین حداقل قیمت خرید تضمینی برابر قیمت تمام شده تولیدات است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: برای تشویق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خصوصا توسعه گلخانه ها، حذف تعداد مجوزهائی که برای سرمایه گذار هم هزینه بر است و هم زمان بر، لازم است.

 محمد شفیع ملک زاده در گفتگو با خبرنگار دهقان نیوز در تهران افزود: در کشورهای پیشرفته ظرف یک روز تمام مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در هر بخشی صادر می گردد.

وی با اشاره به بخشنامه وزیر محترم در خصوص اعتبار بخشی به پروانه های فعالیت نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: متاسفانه صدور پروانه های فعالیت های تولیدی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی توسط سایر تشکل ها صادر می گردد که لازم است نسبت به اصلاح قوانین و ضوابط موجود و محول نمودن صدور پروانه ها به نظام صنفی از تحمیل هزینه های زیاد برای کشاورزان و بهره برداران جلوگیری نمود.

محمد شفیع ملک زاده با اشاره به ابلاغ تعرفه های خدمات فنی مهندسی کشاورزی بخش غیر دولتی در سال ۱۳۹۵ با انتقاد از عدم دعوت از نمایندگان نظام صنفی در جلسات تعیین تعرفه های خدمات فنی مهندسی گفت: هزینه این خدمات از جیب تولید کنندگان بخش کشاورزی پرداخت می شود.

 وی با اشاره به اینکه خدمات فنی مهندسی که به تولیدکنندگان ارائه می گردد باید موجب افزایش ارزش افزوده ای برای تولید کنندگان باشد گفت: متاسفانه بدون در نظر گرفتن این شرایط تعرفه هایی تعیین شده است .

 رییس نظام صنفی کشاورزی کشور با اشاره به خبر منتشر شده در دهقان نیوز در خصوص بررسی تعرفه ها در جلسه ای که نظام صنفی کشاورزی در آن حضور داشته گفت: نماینده نظام صنفی در هیچ یک از جلسات حضور نداشته و لازم است وزیر محترم جهاد کشاورزی و معاون محترم برنامه ریزی و اقتصادی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند تا در شرایطی که تولید در بخش کشاورزی اقتصادی نمی باشد از تحمیل هزینه های اضافی به کشاورزان جلوگیری شود.

محمد شفیع ملک زاده با اشاره به لزوم افزایش توانمندی تولیدکنندگان خصوصا گلخانه داران درخواست کرد: موضوع عدم توجیه اقتصادی تولید گلخانه ای مورد توجه قرار گیرد و عواملی که موجب افزایش هزینه های تولید می گردد شناسائی تا بتوان با کاهش هزینه های تولید، زمینه تولید اقتصادی در گلخانه ها را فراهم کرد.

وی با اشاره به افزایش بهای نهاده های کشاورزی و تاثیر آن در هزینه های تولید، کنترل این افزایش بهای نهاده ها کمک بزرگی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

ملک زاده با اشاره به تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد: برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان کشاورزی لازم است قیمت خرید تضمینی عادلانه و حداقل برابر با قیمت تمام شده تولید محصولات در نظر گرفته شود. نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، پیگیر تحقق تعیین حداقل قیمت خرید تضمینی برابر قیمت تمام شده تولیدات است.

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به عدم تعهد صاحبان صنایع تبدیلی کشاورزی به اجرای مصوبات دولت محترم در خرید محصولات کشاورزی ابراز نگرانی کرد و گفت: مکانیزمی برای برخورد با این قانون شکنی ها وجود ندارد بطور مثال قیمت شیر علیرغم تعیین آن بمیزان ۱۴۴۰۰ ریال هم اکنون توسط کارخانجات لبنی خیلی کمتر از قیمت مصوب خریداری می شود و موجبات ضررو زیان تولیدکنندگان را فراهم نموده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.