کد خبر : 24374
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1395 - 21:21

انتقاد رییس جهاد کشاورزی از کاغذ بازی اداری / اگر دستگاهها مساعدت ندارند لااقل سنگ اندازی نکنند !

اگر برخی از دستگاه ها در راستای افزایش تولید بخش کشاورزی مساعدت لازم را ندارند، لااقل سنگ اندازی نیز نکنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران: کاغذ بازی اداری سدی در توسعه کشاورزی است

 علی اشرف منصوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرچک که با هدف توسعه کشت گلخانه ای در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار کرد: در اجرای سیاست های توسعه بخش کشاورزی، شاهد برخوردهایی از سوی برخی از دستگاههای اجرایی با تولید کنندگان و فعالان این حوزه هستیم که فرصت و انگیزه لازم را از آنها گرفته است.
وی گفت: اخذ عوارض سنگین شهرداری های استان تهران از کشاورزان، اجازه هر گونه فعالیت را از کشاورزان سلب کرده است و شاهدیم که روز به روز نیز بر حجم این محدودیت ها افزوده می شود.
وی اظهار کرد: اگر برخی از دستگاه ها در راستای افزایش تولید بخش کشاورزی مساعدت لازم را ندارند، لااقل سنگ اندازی نیز نکنند.
منصوری تصریح کرد: بهره های بالای بانکی، مقررات سخت گیرانه از سوی بانک های عامل برای دریافت تسهیلات، نوسانات شدید قیمت نهاده ها ، نبود تضمین برای ریسک در تولید کشاورزی ،عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کرده و برخی از آن ها را از ادامه مسیر منصرف ساخته است.
وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: توسعه کشت گلخانه ای یکی از محورهای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: ایران در منطقه ای خشک قرار گرفته و با توجه به محدودیت های شدید منابع آبی ، دیگر فرصتی برای کشت در فضای آزاد وجود ندارد در صورتی که با توسعه کشت گلخانه ای می توان ضمن ایجاد فرصت های شغلی پایدار ، گام های اساسی در بهره وری مصرف آب برداشته و میزان تولیدات کشاورزی را تا ۱۰ برابر فضای آزاد افزایش داد.
وی همچنین با تأکید بر لزوم گذر از شیوه های سنتی آبیاری و حرکت به سمت آبیاری مکانیزه گفت: توسعه سامانه نوین آبیاری به صورت جدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار دارد و تسهیلاتی برای این امر درنظر گرفته شده است.
وی از کشت دانه روغنی کلزا در استان تهران به عنوان یکی دیگر از اقدامات استان در جهت تأمین نیازهای کشور به این محصول اشاره کرد و گفت : با برنامه ریزی صورت گرفته ، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت گیاه کلزا رفته که توسعه کشت این گیاه مهم می تواند در بلند مدت نیازهای داخلی کشور را تأمین کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.