کد خبر : 53034
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1398 - 4:49

در برنامه رادیویی صبح و گفتگو

انتقاد تند اسدی از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی

انتقاد تند اسدی از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی

متاسفانه اعتقادات آقای کشاورز با وضعیت روز نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: ریشه صحبت های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در تفکرات و اعتقادات علمی غربی است. ایشان دانش آموخته مکاتب علمی غربیِ متکی بر تفکرات لیبرالیسم اقتصادی هستند.

مسعود اسدی در برنامه رادیویی صبح و گفتگو با موضوع اظهارنظر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم حذف یارانه بخش کشاورزی گفت: گرچه آزادسازی و حذف یارانه ها یکی از اصول لیبرالیسم اقتصادی است اما یکی از مواردی که کشورها همیشه مورد حمایت قرار می دهند بخش کشاورزی است.

وی گفت: متاسفانه اعتقادات آقای کشاورز با وضعیت روز نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد، اگر در کشورهای دیگر حذف و یا کاهش یارانه ها مطرح می شود تکنولوژی و آموزش کشاورزی آنها در سطح بسیار بالایی است که بدون یارانه هم می توانند تولید کنند و با این حال دولتها به شدت یارانه می دهند اما در ایران که کشاورزان از نظر مکانیزاسیون و آموزش و نهاده ها در وضعیت اسفباری به سر می برند مطرح کردن حذف یارانه بسیار عجیب است.

اسدی کشاورزان و روستائیان را از اقشار تولیدکننده مهم کشور خواند و تأکید کرد: این قشر علاوه بر تأمین امنیت غذایی جزو طبقه معتقد و متعصب به حفظ مبانی نظام هستند لذا درست نیست که این قشر را پراکنده و آواره کنیم.

وی با اشاره به اینکه تأکید آقای کشاورز بر آزادسازی کشاورزی است تا کشاورزان زمین را رها کنند گفت: در نتیجه ی این کار، سرمایه داران زمینها را می خرند و با یکپارچه سازی آن ها هلدینگ بزرگ و کشاورزی صنعتی ایجاد خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: شاید این تفکر به تولید بیشتر و توسعه کشاورزی منجر شود اما با پیاده سازی چنین تفکری در ایران نهایتاً طبقه کشاورز و روستایی کشور از بین می روند و حاشیه نشین شهرها خواهند شد و این بزرگ ترین ضربه ای است که می تواند به نظام جمهوری اسلامی وارد شود.

اسدی افزود: یارانه ندادن به کشاورزان ضعیف و خرد و آواره کردنشان باعث کوچ آنها از روستاها به شهر و حاشیه شهرها خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.