کد خبر : 6443
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1395 - 8:02

امکانات کشاورزی برای مبارزه با علف های هرز بسیج شد

دهقان نیوز / تمامی امکانات کشاورزی برای مبارزه با علف های هرز بسیج شده و تلاش می شود تا با همکاری و همراهی کشاورزان اقدام موثری در مبارزه با علف های هرز صورت داد.

 

دهقان نیوز / تمامی امکانات کشاورزی برای مبارزه با علف های هرز بسیج شده و تلاش می شود تا با همکاری و همراهی کشاورزان اقدام موثری در مبارزه با علف های هرز صورت داد.

 

علی اشرف منصوری در جریان دیدار معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از مزارع شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بررسی متخصصان بخش کشاورزی، وجود علف های هرز در مزارع گندم و جو باعث افت ۴۰ درصدی محصول این مزارع می شود که این مسئله اهمیت لزوم مبارزه با علف های هرز را در سطح استان تهران دو چندان کرده است.
وی افزود: تمامی امکانات کشاورزی استان تهران برای مبارزه با علف های هرز بسیج شده و تلاش می شود تا با همکاری و همراهی کشاورزان اقدام موثری در مبارزه با علف های هرز صورت داد.
منصوری همچنین با اشاره به لزوم مبارزه با آفت سن غلات گفت: سن گندم آفت بسیار خطرناکی است که می تواند تا صد در صد محصول را نابود کند به این منظور لازم است تا کشاورزان نسبت مبارزه با این آفت توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: هم اکنون تراکم آفت سن در مزارع گندم به حد مبارزه عملی نرسیده ولی تمامی امکانات شهرستان های استان تهران در آمادگی کامل قرار دارد تا در صورت هجوم این آفت بتوان با آن به طور کامل مبارزه کرد.
منصوری با اشاره به اجرای طرح توسعه کشت گیاه کلزا در استان تهران گفت: کشت گیاه روغنی کلزا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تلاش می شود تا میزان کشت این محصول از رشد و شتاب بیشتری همراه شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: یکی از مهمترین اقدام که امسال با حمایت دولت در سطح مزارع این استان صورت گرفته ، کشت محصول کلزا در تناوب با غلات است که این امر با اجرای برنامه های موثر آموزشی و ترویجی محقق شده است.
وی گفت: کشت این گیاه در کنترل آفات و بیماری ها و نیز کاهش میزان مصرف آب نقش به سزایی دارد و می تواند در افزایش راندمان محصول کاشته شده پس از برداشت کلزا نقش به سزایی داشته باشد.
منصوری افزود: هم اکنون بیش از ۶۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت گیاه کلزا رفته که تلاش می شود تا با حمایت هایی که دولت از کشت این محصول انجام داده ، سطح زیر کشت آن را در سال آینده تا چهار برابر افزایش داد.
وی گفت: دولت هم اکنون بذور هیبرید گیاه کلزا را که از راندمان بیشتری برخوردار است را در اختیار کشاورزان قرار داده و با تخصیص منابع یارانه ای جهت تهیه ماشین آلات کشاورزی از جمله کمباین تلاش دارد که به توسعه کشت این گیاه کمک کرده و از ضایعات محصول هنگام برداشت جلوگیری کند.
وی افزود: شرکت خدمات بازرگانی غله مسئولیت خرید تضینی کلزا کشاورزان استان تهران را با قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۶۰۰ ریال بر عهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.