کد خبر : 22893
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 - 13:32

امسال با سرمای زودرس مواجهیم / مدیران جهاد کشاورزی تعهدات خود را سریع انجام دهند

امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم، ورود سرما، میزان رشد محصول را کاهش می دهد؛ بنابراین مدیران و کشاورزان تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند.

امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم، ورود سرما، میزان رشد محصول را کاهش می دهد؛ بنابراین مدیران و کشاورزان تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم. ورود سرما، میزان رشد محصول را کاهش می دهد و با وقوع سرمای احتمالی قبل ازمرحله رزت (مقاوم سازی گیاه) مزارع آسیب خواهند دید؛ بنابراین مدیران و کشاورزان استان تهران تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند تا مزارع کلزا رشد مناسب برای مقاومت در مقابل سرما داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از مدیران و کشاورزان استان تهران خواست تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند تا مزارع کلزا رشد مناسب برای مقاومت در مقابل سرما داشته باشند.

به گزارش دهقان نیوز از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران‏، علی منصوری درجریان ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته درکشت کلزا درنیمه نخست سال زراعی ۹۵ خواستار تسریع روند کشت کلزا شد و افزود: امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم، ورود سرما، میزان رشد محصول را کاهش می دهد؛ بنابراین مدیران و کشاورزان استان تهران تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند.

وی گفت: چهار شهرستان فیروزکوه، دماوند، بهارستان و قدس بالای۵۰ درصد ازسهمیه ابلاغی خود را به انجام رسانده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع آبیاری یادآور شد: گیاه کلزا به تاریخ کاشت و تاریخ آبیاری حساس است و با توجه به اینکه تاریخ کاشت همان زمان آبیاری اولیه محسوب می شود، لذا در آبیاری به موقع نهایت اهتمام باید به کار گیرد.

وی گفت: اگر بین نخستین آبیاری و کاشت کلزا فاصله بیفتد، با تأخیر در سبز شدن کلزاها و آسیب آن مواجهیم.

منصوری خاطرنشان کرد: تعهد امسال استان تهران درکشت کلزا پنج هزار هکتار است که امیدواریم در فرصت باقیمانده با اطلاع رسانی و تأمین نهاده ها بتوانیم سطح ابلاغی را اجرا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پایان با اشاره به تهیه زمین برای کشت کلزا خاطرنشان ساخت: زمین کلزا بایستی کاملاً مناسب و اصولی تهیه شود و بذر نیز در عمق مناسب قرار گیرد.

گفتنی است جلسه ستاد کشت پاییزه با محوریت کشت کلزا باحضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیران شهرستانی و ستادی در سالن همایش این سازمان در تهران برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.