کد خبر : 17986
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1395 - 13:33

امروز شاهد به راه افتادن کشاورزی با برنامه هستیم / کشتکاران را از پیامدهای کشاورزی بدون برنامه آگاه کنید

توجه به الگوی کشت مهمترین رویکرد وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد

توجه به الگوی کشت مهمترین رویکرد وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد

عباس کشاورز در نشست معاونان بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان های سراسر کشور در ساری افزود: هر چند تغییر الگوی کشت متناسب با نیاز منابع آبی ، اکوسیستم ، خاک و بازارو فروش محصولات کشاورزی باید در فرایند یک برنامه میان مدت و بلند مدت محقق شود، اما امروز شاهد به راه افتادن کشاورزی با برنامه هستیم.
وی با اشاره به این نکته که نبود الگوی کشت و با برنامه ،کشاورزی ، فروش و بازار محصولات را ناکارآمد می کند، اظهار داشت: کشت خودسرانه و بدون برنامه ریزی، یکی از نمودهای آشکار کشاورزی بدون الگوی کشت و سنتی است.
وی خطاب به مسئولان جهاد کشاورزی کشور گفت : در امر کشاورزی باید کشتکاران را از پیامدهای کشاورزی بدون برنامه آگاه کنیم.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی هدف از برگزاری چنین نشست ها را بررسی کارشناسی مبنی بر اینکه در بخش کشاورزی در چه شرایطی قرار داریم و شناسایی پیشرفت ها و نارسایی های موجود اعلام و ادامه داد: تمام حوزه های کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی منابع آب، تولید و توزیع انواع بذور و مکانیزاسیون را اولویت فعالیت های بخش کشاورزی کشور اعلام و تاکید کرد: مسئولان نباید به صورت مقطعی به مسایل نگاه کنند.
کشاورز ، برنج کاری و حمایت دولت از شالیکاران استان های مازندران و گیلان را رویکرد جدی دولت یازدهم بر اساس برنامه الگوی کشت عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید بر اساس بررسی کارشناسی منابع آبی و ساماندهی بازار فروش کشت برنج را در این ۲ استان مورد تاکید قرار داده است.
مازندران و گیلان بیش از ۸۰درصد برنج تولیدی کشور را در اختیار دارند.
آبیاری میکرو، الگوی کشت، عملکرد مکانیزاسیون و بررسی عملکرد و مشکلات جهاد کشاورزی در تولید محصولات مختلف کشاورزی از جمله دانه روغنی کلزا، چغندر قند ، گندم، جو، ذرت ، سیب زمینی، پیاز، پنبه از عنوان ها و برنامه های نشست دو روزه معاونان بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کشوراست که از امروز در ساری اغاز شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.