کد خبر : 24930
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 - 10:20

افزایش ۶۰ درصدی صادرات مرغ از خراسان رضوی / برنامه ریزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی

صادرات مرغ از خراسان رضوی ۶۰ درصد رشد داشته است.

صادرات مرغ از خراسان رضوی ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیر امور تنظیم بازار و توسعه تجارت جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: صادرات مرغ از خراسان‌رضوی از ابتدای امسال تا تاریخ ۶ آبان نسبت به مدت زمان مشابه رشد ۶۰ درصدی داشته است.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از تسنیم، سید حمیدرضا جوادی اظهار داشت: میزان مرغ صادر شده در خراسان‌رضوی از ابتدای سال تا تاریخ ششم آبان ماه ۴۰۲۰ تن بوده است. همچنین میزان صادرات تخم مرغ در خراسان‌رضوی از ابتدای سال تا تاریخ ششم آبان ماه امسال ۱۹ هزار و ۳۸۴ تن بوده است.

مدیر امور تنظیم بازار و توسعه تجارت جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی بیان کرد: میزان صادرات مرغ در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۵۰۰ تن بوده که آمار صادرات امسال نشان از افزایش ۶۰ درصدی آن دارد.

جوادی تأکید کرد: علاوه بر مرغ صادرات تخم مرغ نیز ۲۰ درصد رشد داشته و برنامه‌های افزایش میزان صادرات آن نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: گذاشته شدن تعرفه‌های تشویقی مانند صادرات کشمش در ازای واردات موز و یا صادرات پرتقال و نارنگی در ۶ ماهه دوم سال و کاهش تعرفه برای واردات پرتقال و نارنگی در نیمه نخست سال از دست سیاست‌های است که برای افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.