کد خبر : 263
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394 - 16:18

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم

دهقان نیوز / در لایحه بودجه سال آینده هم که تا آذر ماه نهایی خواهد شد به اقتصاد روستایی و توسعه این مناطق توجه جدی خواهیم داشت.

دهقان نیوز / در لایحه بودجه سال آینده هم که تا آذر ماه نهایی خواهد شد به اقتصاد روستایی و توسعه این مناطق توجه جدی خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت با بیان اینکه اعتبارات خرید تضمینی گندم از ۳۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آتی افزایش می‌یابد.

به گزارش دهقان نیوز ، محمدباقر نوبخت افزود: نرخ خرید تضمینی گندم درسال آینده هنوز نهایی نشده است و با وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کنیم به زودی نهایی و به دولت ارائه شود که قطعاً افزایش خواهد داشت اما میزان افزایش مشخص نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با شرایط اقتصادی و عوامل دیگر تعیین خواهد شد تا هم به موقع قابل تأمین باشد و هم در میان گندم کاران انگیزه و تحرک خوبی برای تولید ایجاد کند و هیئت وزیران منتظر جمع بندی نهایی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به بخش اقتصاد روستایی توجه جدی خواهیم داشت و باید اقتصاد کشاورزی و روستایی تقویت شود، افزود: در لایحه بودجه سال آینده هم که تا آذر ماه نهایی خواهد شد به اقتصاد روستایی و توسعه این مناطق توجه جدی خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین درباره افزایش اعتبارات طرح های آبیاری نوین و تحت فشار گفت: اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است اما میزان پرداخت ها به شرایط درآمدی دولت بستگی دارد و هنوز در شرایط تحریم قرار داریم هرچند مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است و مجلس شورای اسلامی نیز همچنان در حال رسیدگی است.

وی افزود: همچنین درآمدهای نفتی کشور کاهش یافته است و هنوز با محدودیت فروش روبرو هستیم اما توسعه روش های نوین آبیاری در اولویت است و امسال بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین کردیم و متناسب با همه محدودیت ها، پرداخت خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.