کد خبر : 33565
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1396 - 21:43

اعطای یارانه برای روش های نوین آبیاری / وام گلخانه با سود ۱۴ درصد

دولت برای توسعه روش های نوین آبیاری ۸۵ درصد هزینه ها را یارانه می دهد

حجتی: دولت برای توسعه روش های نوین آبیاری ۸۵ درصد هزینه ها را یارانه می دهد.

 محمود حجتی افزود: دولت برای توسعه روش های نوین آبیاری ۸۵ درصد هزینه ها را یارانه می دهد و بدون محدودیت تسهیلات پرداخت می کند.
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده و امسال هم ۶۰ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده و بیش از۱۴۰ هزار هکتار نیز در دست انجام قرار دارد.
حجتی، توسعه کشت های گلخانه ای، نشاکاری به جای بذرکاری، گسترش کشاورزی حفاظتی، بکارگیری بذور و نهال های مقاوم و زودرس را از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای بهره برداری بهینه از منابع آب عنوان و تاکید کرد: تسهیلات توسعه گلخانه ها با سود ۱۴ تا ۱۵ درصد بدون محدودیت پرداخت می شود.
وی یادآورشد: استان یزد با متوسط ۶۰ تا ۷۰ میلی متر بارندگی که یک چهارم میانگین بارش کشور است در کشت خیار گلخانه ای، پرورش بلدرچین و پرورش تیلاپیا با هماهنگی محیط زیست اولین تولید کننده و در تولید پسته و انار دارای رتبه چهارم پنجم کشوری است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که استان یزد ظرفیت های فراوانی برای افزایش تولید و ثروت ملی دارد، توسعه گلخانه ها، گیاهان دارویی، تولید قارچ، صنعت دامپروری و شیلات را از جمله این ظرفیت ها برشمرد و افزود: پرورش آرتمیا در آب های شور استان یزد که مواد مورد نیاز پرورش میگو و ماهیان خاویاری است و هم اکنون وارد می شود از دیگر ظرفیت های بالقوه استان است که مطالعات آن از سوی شیلات ایران در حال انجام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.