کد خبر : 15582
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 تیر 1395 - 12:56

اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان + جزییات

به ازای هر هکتاری بیش از ۳۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

 

به ازای هر هکتاری که به کشت کلزا ، آفتابگردان و بادام زمینی اختصاص می یابد بیش از ۳۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

 

آرام حلیم در جلسه کارگروه آب ، خاک ، کشاورزی و منابع طبیعی گفت: در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی ، توسعه کشت دانه های روغنی و همچنین پایداری تولید گندم در منطقه ترویج یافته و به ازای هر هکتاری که به کشت کلزا ، آفتابگردان و بادام زمینی اختصاص می یابد بیش از ۳۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
وی همچنین گفت: برای اولین بار در این شهرستان امسال دو هزار هکتار از زمین های زراعی به کشت کلزا اختصاص خواهد یافت و دولت نیز متعهد شده ۵۰ درصد قیمت بذر کلزا را بلاعوض پرداخت و بیمه این محصول را ۱۰۰ درصد پوشش دهد.
فرماندار بیله سوار مغان همچنین افزود: از محل تسهیلات برای آتش سوزی مزارع با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی برای هر هکتار از زمین های کشاورزی که به کشت دانه های روغنی صرفا در حوزه پمپاژ هشت اقدام شود ۲۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره ارائه می شود که این فعالیت منوط به عقد قرارداد با امور آب برای پمپاژ هشت است.
حلیم در ادامه به کشت سویا در این شهرستان در سال زراعی اشاره کرد و افزود: امسال هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های زراعی این شهرستان به کشت سویا اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از ۱۷ هزار تن سویا برداشت شود.
او افزود: این شهرستان جزو پنج شهرستان برتر کشور در تولید گندم است و در سال زراعی جاری تاکنون ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که ۲۲۰ هزار تن به عنوان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید شده و ۷۰ درصد مطالبات بهای گندم کشاورزان پرداخت شده است.
حلیم بر لزوم مدیریت مناسب برای مهار آتش سوزی های احتمالی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با تمهیدات اتخاذ شده در بیله سوار توسط مدیریت بحران و هوشیاری کشاورزان امسال کوچک ترین آتش سوزی در مزارع گندم شهرستان شناسایی و مهار شد و هیچ گونه خساراتی به محصولات گندم کشاورزان وارد نشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، او بیش از نیمی از اقتصاد این شهرستان را وابسته به بخش کشاورزی دانست و گفت: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته با استفاده از سیستم های نوین کشاورزی امری ضروری و بیله سوار مغان پیشتاز در توسعه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان بوده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.