کد خبر : 18625
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 12:25

اعطای تسهیلات کم بهره برای افزایش ضریب مکانیزاسیون

۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای افزایش ضریب مکانیزاسیون ارائه شد که حاکی از اهمیت جایگاه مکانیزاسیون در دیدگاه سیاست گذاری بخش کشاورزی دولت است.

۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای افزایش ضریب مکانیزاسیون ارائه شد که حاکی از اهمیت جایگاه مکانیزاسیون در دیدگاه سیاست گذاری بخش کشاورزی دولت است.

عدیل سروی در جلسه مکانیزاسیون کشاورزی استان افزود: اردبیل به لحاظ داشتن تنوع اقلیمی خاص و منحصربفرد ، وجود کشت و صنعت ها و دشت های حاصلخیز یکی از مستعدترین استان ها برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.
او اظهار کرد: تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش ۲۸ درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص ، نقش یک سومی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان، کسب رتبه های برتر در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید کلزا و عدس ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، سویا ، هلو و شلیل ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه چهارم تولید گندم و جو ، رتبه پنجم تولید چغندر قند و رتبه هفتم تولید حبوبات از عملکردهای بخش کشاورزی استان است.
وی گفت: به رغم ظرفیت های بالا ی بخش کشاورزی در استان اردبیل ، تلاش بر این است تا در حداقل زمان ممکن این بخش را به استانداردهای جهانی برسانیم تا به لحاظ محوریت در اقتصاد مقاومتی در دسترسی به اهداف مهم آن بیش از پیش موفقیت لازم را کسب کنیم.
او افزود: استفاده از توان شرکت های دانش بنیان ، افزایش ضریب مکانیزاسیون واحدهای تولیدی و مزارع ، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و انتقال تکنولوژی می تواند در رسیدن به اهداف کمک موثری کند.
سروی اظهار کرد: در دوران دولت تدبیر و امید ۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای افزایش ضریب مکانیزاسیون ارائه شده که در مقایسه با دوره چهار ساله مشابه قبلی دارای رشد بیش از ۶۰ درصدی است و این حاکی از اهمیت جایگاه مکانیزاسیون در دیدگاه سیاست گذاری بخش کشاورزی دولت است.
وی گفت: در چهار ساله دولت یازدهم میزان برداشت مکانیزه به بیش از ۵۲۵ هزار هکتار رسیده و در مقایسه با چهار سال قبلی بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته و به عبارت دیگر در دوران دولت تدبیر و امید ضریب مکانیزاسیون از ۱٫۳ به ۱٫۶۲ و درجه مکانیزاسیون از ۶۸ درصد به ۷۶ درصد رسیده و همه این موارد نشان از اهمیت جایگاه مکانیزاسیون در کاهش ضایعات، توسعه و اقتصادی نمودن بخش کشاورزی است.
او اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت ها و برای حمایت و ترویج کشاورزی نوین دنیا ، برگزاری نمایشگاه های بخش کشاورزی ارزشمند خواهد بود ، برگزاری نمایشگاه تخصصی دام و طیور ، ماشین آلات و ادوات کشاورزی ، سامانه های آبیاری تحت فشار ، صنایع تبدیلی کشاورزی و نهاده های کشاورزی با هدف ایجاد بستر مناسب برای معرفی شرکت های توانمند و تولیدات آنها در استان و ایجاد ارتباط میان تولیدکنندگان ، صادرکنندگان ، وارد کنندگان ، اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی استان و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای نمایش دستاوردهای نوین تولیدکنندگان ، صاحب نظران، کارشناسان و مسوولان فعال در صنعت کشاورزی است.
سروی افزود: سیزدهمین نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی از ۸ تا ۱۲ شهریور در محل نمایشگاه دائمی اردبیل برگزار خواهد شد و صاحبان صنایع تولید کنندگان ادوات کشاورزی و سازمان ها و ادارات ذینفع به ویژه بانک کشاورزی باید با حضور پررنگ خود در این نمایشگاه برای اعطای تسهیلات مورد نیاز خرید ادوات کشاورزی زمینه رونق مکانیزاسیون استان را بیش از پیش فراهم کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.