کد خبر : 29258
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1395 - 11:06

اعطای تسهیلات با سود ۱۰ درصد به باغداران خسارت دیده

در حال حاضر مصوبه دولت برای تامین اعتبار مراحل اداری خود را گذرانده و تا پایان بهمن مطالبات باغداران نقد می شود.

در حال حاضر مصوبه دولت برای تامین اعتبار مراحل اداری خود را گذرانده و تا پایان بهمن مطالبات باغداران نقد می شود.

پرداخت مطالبات باغداران مازندران تا پایان بهمن

دلاور حیدرپور به خرید حدود ۱۳۰ هزار تن پرتقال دور ریختنی به ارزش حدود ۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد افزود: باغداران نگران دریافت مطالبات نباشند.
وی گفت: در حال حاضر مصوبه دولت برای تامین اعتبار مراحل اداری خود را گذرانده و تا پایان بهمن مطالبات باغداران نقد می شود.
وی با بیان اینکه دولت با پیگیری نمایندگان ، مسئولان و ائمه جمعه ، مصوبه خوبی را برای جبران خسارت باغداران مازندران داشته، اظهار داشت: تا کنون ۳۵هزار تن پرتقال درجه یک، ۲ و ۳ نیز با هدف تنظیم بازار مرکبات خریداری شده است.
 رئیس جهاد کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: ۲۲هزار تن از پرتقال های یخ زده استان نیز به کارخانه آب میوه گیری برای کنسانتره ارسال شده است.
**خرید تضمینی ۱۳هزار تن کیوی یخ زده مازندران
حیدرپور از خرید ۱۳هزارو ۵۰۰ تن کیوی یخ زده استان به ارزش هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد گفت: این میوه برای کنسانتره به استان های خراسان رضوی ،سمنان ، ارومیه ارسال شده است.
مازندران با تولید سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن کیوی ،۹۰ درصد این میوه پائیزی کشور را تامین می کند.
وی از معرفی باغداران خسارت دیده به بانک ها برای دریافت تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد خبر داد و گفت: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با همکاری دهیاران با بررسی خسارت باغ مرکبات و کیوی ،صاحبان آنان را شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کردند.
وی تصریح کرد: این افراد تا پایان بهمن برای دریافت تسهیلات از سوی بانک ها فراخوان می شوند.
از اول آذرماه امسال که برف و یخبندان به باغهای مرکبات استان مازندرن خسارت جدی وارد کرد ،دولت هفت بسته حمایتی را برای جبران خسارت دیدگان و تنظیم و ساماندهی بازار انجام داده است.
خرید تضمینی حدود ۴۰ هزار تن مرکبات درجه یک برای ذخیره میوه شب عید ،خرید تضمینی پرتقال درجه یک با قیمت ۸۳۴ و درجه ۲با قیمت ۷۲۰تومان ، خرید تضمینی پرتقال درجه سه یخ زده برای آب میوه گیری با قیمت ۵۵۰ تومان در هر کیلو گرم از اقدامات حمایتی دولت به باغداران استان بوده است.
پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیارد تومان با نرخ سود ۱۰ درصد ، استمهال تسهیلات سررسیدی باغداران برای مدت یک سال ازدیگر کمک های دولت یازدهم برای باغداران مازندران بوده است.
همچنین دولت برای تسریع در پرداخت بیمه محصولات خسارت دیده باغداران از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب کرد که در اختیار این صندوق قرار گرفته است.
بارش برف و کاهش دمای بی سابقه ۱۵ تا ۱۷ درجه زیر صفر در مازندران در اوایل آذرماه مصادف با برداشت مرکبات ۱۱۰هزار هکتار از باغات این محصول ،باعث از بین رفتن نیمی از سردرختی باغداران این خطه شمال کشور شد.
مازندران با تولید حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار تن مرکبات، رتبه اول کشور را دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.