کد خبر : 31792
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1396 - 20:19

اشتغال مهندسین کشاورزی در مشاغل غیرتخصصی !

استفاده از ظرفیت نیروهای با استعداد و تحصیل کرده می‌تواند در بخش کشاورزی پیشرفت‌های جدیدی را برای استان قم به دنبال داشته باشد.

استفاده از ظرفیت نیروهای با استعداد و تحصیل کرده می‌تواند در بخش کشاورزی پیشرفت‌های جدیدی را برای استان قم به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: این مجموعه نزدیک به دو هزار و ۴۰۰ نفر عضو دارد اما اکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد یا بیکار بوده یا به مشاغل غیرتخصصی مشغول هستند.

عباس خرمی در گفت‌و گو با فارس، با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم امسال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی برنامه جامعی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای با استعداد و تحصیل کرده می‌تواند در بخش کشاورزی پیشرفت‌های جدیدی را برای استان قم به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه گسترش آموزش‌های مرتبط با کشاورزی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم در سال ۹۶ بتوانیم با تکیه بر ابزارهای نوین و استفاده از تجربیات گذشته به کشت‌های جدید برسیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بدنه این سازمان یاد کرد و گفت: این کارگروه‌ها به منظور ارتقای مهندسان کشاورزی فعالیت‌های خود را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم برخی از محصولات را بررسی کرده که در نقاط مختلف کشور در حال کشت است و می‌تواند در استان قم به عنوان یک الگوی کشت مورد استفاده قرار گیرد.

خرمی با اشاره به اینکه بخشی از باغات استان طی سال‌های گذشته بر اثر نبود آگاهی لازم از بین رفته است، عنوان کرد: امیدواریم با نگاه ویژه مسؤولان استانی بتوانیم بخشی از ضررهای وارده به کشاورزان را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون برخی از بانک‌ها نتوانسته اند در تامین تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی به شیوه مطلوبی پاسخگوی کشاورزان باشند، مطرح کرد: امیدواریم با افزایش هماهنگی مسؤولان استانی بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

خرمی از صدور هزار و ۵۰۰ مجوز، دو هزار گواهی آموزشی و برگزاری همایش تخصصی کشاورزی با حضور ۴۰۰ نفر از بهره‌برداران یاد کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم نزدیک به دو هزار و ۴۰۰ نفر عضو دارد اما اکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد یا بیکار بوده یا به مشاغل غیر تخصصی مشغول هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.