کد خبر : 52866
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آذر 1398 - 5:21

یک صادرکننده گوجه فرنگی در گفتگو با دهقان نیوز:

از تغییرات قیمت گوجه فرنگی رضایت نداریم / یک شبه قیمت گوجه فرنگی چند برابر می شود

از تغییرات قیمت گوجه فرنگی رضایت نداریم / یک شبه قیمت گوجه فرنگی چند برابر می شود

یک شبه قیمت گوجه فرنگی چند برابر می شود و حتی نمی توانیم صادرات را به درستی انجام دهیم.

از تغییرات قیمت که در گوجه فرنگی پیش می آید رضایت نداریم.

یک صادرکننده گوجه فرنگی در استان همدان گفت: من یک تولید کننده و دارای یک گلخانه بزرگ هستم و کار صادرات هم انجام می دهم و این روزها هر دو روز حدود ۲۰ تن گوجه فرنگی صادر می کنم.

سعید انصاری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: از تغییرات قیمت که در گوجه فرنگی پیش می آید رضایت نداریم. یک شبه قیمت گوجه فرنگی چند برابر می شود و حتی نمی توانیم صادرات را به درستی انجام دهیم.

وی افزود: قیمت گوجه فرنگی در خارج تقریبا ثابت بوده ولی در داخل کشور چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه دلیل این افزایش قیمت کاملا مشخص است گفت: کشاورزان از آمار نوع کشت در داخل استان خود خبر ندارند چه برسد به کل کشور در واقع همه باید بدانند چه محصولی و چقدر بکارند که یکباره تولید بیش از اندازه و یا کمتر از نیاز نشود که دچار این مشکلات نشویم. به دلیل نبود اطلاعات کافی، خرید و فروش  محصول یا آنقدر مفت می شود که کشاورز متضرر شده و یا قیمت چند برابر می شود که مصرف کننده توان خریدش پایین می آید.

وی گفت: این نوسان شدید قیمتها باعث شده که صادرکنندگان دیگر نتوانند در یک بازه زمانی مثلا یکساله و یا حتی یک ماهه با کشور مقصد قرارداد ببندند و بدلیل ثابت بودن قیمت در کشورهای دیگر، نمی توان ریسک کرد و در بازار داخل هم بدلیل نوسانات شدید قیمتی، دلالان مانورهای زیادی می دهند مثلا با قیمت خیلی پایین خریداری و به قیمت بالا عرضه می کنند.

وی در پایان گفت: من بعنوان یک صادرکننده ترجیح می دهم اولا تا حدودی کمتر از قیمت بازار صادر کنم تا اینکه به دلال داخل بفروشم دوما اینکه مستقیم و بدون واسطه وارد بازار فروش شوم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.