کد خبر : 3821
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 - 12:16

ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران

دهقان نیوز / با تدابیر اتخاذ شده و به منظور مبارزه با انگل های خارجی دام، عملیات سمپاشی رایگان دام و اماکن دامی در این استان اجرا می شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

 

دهقان نیوز / با تدابیر اتخاذ شده و به منظور مبارزه با انگل های خارجی دام، عملیات سمپاشی رایگان دام و اماکن دامی در این استان اجرا می شود.

 

بهمن نقیبی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری ها به ویژه تب برفکی، لمپی اسکین، مبارزه با انگل های خارجی و داخلی دام ها، ویزیت دام های بیمار، ارایه برنامه های آموزشی و بهداشتی دام از جمله خدماتی است که در این مدت به دامداران روستایی استان ارایه می شود.
وی با اشاره به اهمیت کنترل و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده و به منظور مبارزه با انگل های خارجی دام، عملیات سمپاشی رایگان دام و اماکن دامی در این استان اجرا می شود.
نقیبی، خدمت به جامعه روستایی را از افتخارات مجموعه دامپزشکی استان دانست و از دامداران خواست به منظور اجرای بهتر طرح های کنترل و پیشگیری بیماریها در زمان مایه کوبی، با تیم های واکسیناسیون همکاری کنند.
استان قزوین دارای ۲۵ واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۰۰ قطعه، چهار واحد مرغ مادر تخمگذار به ظرفیت ۶۲۰ هزار و ۵۰۰ قطعه، ۶۸۲ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۳ میلیون و ۳۳ هزار و ۹۶۰ قطعه، ۵۹ واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت هفت میلیون و ۵۰۹ هزار و ۴۰۰ قطعه، یک واحد اجداد گوشتی به ظرفیت ۱۰۵هزار قطعه، دو واحد اجداد تخمگذار به ظرفیت ۲۱ هزار و ۶۶۰قطعه، ۱۶ واحد پرورش پولت به ظرفیت سه میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۹ قطعه است.
همچنین در استان قزوین هفت واحد کارخانه جوجه کشی به ظرفیت ۵۱ میلیون و ۸۶۰ هزار قطعه، چهار واحد تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی به ظرفیت ۶۶۰ هزار قطعه و شش واحد پرورش گرم آبی سه واحد پرورش ماهیان خاویاری و ۱۲واحد پرورش ماهیان زینتی می باشد.
استان قزوین دارای ۱۴۹ دامپزشک، ۱۹ کارشناس و ۱۰۳ کاردان دامپزشکی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.