کد خبر : 2466
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1394 - 0:44

اجرای طرح شورای کشاورزی روستاها

دهقان نیوز / با توجه به جذب نیروی جدید، باید با سیاست گذاری های نوین از مبدا شروع و به مقام های بالاتر ارائه و تمام کارشناسان کشاورزی با حضور فعال خود در عرصه ها و پهنه ها، مانع از مراجعه روستائیان به مرکز استان شوند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / با توجه به جذب نیروی جدید، باید با سیاست گذاری های نوین از مبدا شروع و به مقام های بالاتر ارائه و تمام کارشناسان کشاورزی با حضور فعال خود در عرصه ها و پهنه ها، مانع از مراجعه روستائیان به مرکز استان شوند.

 

دراین طرح برابر اساسنامه شورای کشاورزی روستا متشکل از هفت گروه از متن تشکیلات روستایی و بخش دولتی که رییس، نائب رییس و دبیر شورا، دهیار، کارشناس پهنه بندی، مددکار، تسهیل گران و مسوول پایگاه روستا و نمایندگان مدیریت جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، مرکز بهداشت، شبکه عاملان ترویج غیردولتی و دو نفر از کشاورزان پیشرو روستا هستند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی درجلسه تشکیل شورای کشاورزی روستایی شهرستان عجب شیر گفت: روستاها عرصه تولید بوده و روستایی واسطه بین خالق و مخلوق در تولید غذای بشر است و کم توجهی به روستاییان غفلت و ناشکری به درگاه خداوند است.
ایوب ایرانی فام افزود: با توجه به اینکه وضعیت آب های زیرزمینی منطقه بحرانی تر از وضعیت دریاچه ارومیه بوده لازم است با تلفیق دانش روز با دانش بومی راهکارهای عملی برای این مشکل پیدا شود.
وی یادآور شد: با توجه به جذب نیروی جدید، باید با سیاست گذاری های نوین از مبدا شروع و به مقام های بالاتر ارائه و تمام کارشناسان کشاورزی با حضور فعال خود در عرصه ها و پهنه ها، مانع از مراجعه روستائیان به مرکز استان شوند.
ایرانی فام ادامه داد: برای هر روستا یک کارشناس به عنوان مروج کشاورزی تعیین شده که اطلاعات مربوط به روستا را اعم از تعداد بهره برداران، چاه ها، مساحت زراعی و باغی در دست داشته و بر اساس آن اقدامات لازم را انجام می دهد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: طرح شورای کشاورزی روستاها که به پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان ارایه شده و پس از تصویب درشورای اداری و مرکز استان به وزارت متبوع انعکاس یافته، فرصتی برای سیاست گذاری های جدید در امورات کشاورزی و عمرانی است.
ایرانی فام افزود: عجب شیر به عنوان پایلوت در اجرایی کردن این طرح انتخاب و اگر بصورت علمی، کشاورزی استان توسعه یابد با حداقل منابع آبی و خاک بیشترین راندمان را در واحد سطح از نظر کیفی و کمی خواهیم داشت.
ابراهیم طاهری، فرماندار عجب شیر نیز دراین جلسه با ابراز خرسندی از تصویب طرح تشکیل شورای کشاورزی روستایی این شهرستان در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ادارات و مسئولان این شهرستان پویا و فعال بوده و طرح های ارایه شده آنان بصورت پایلوت در کشور اجرا می شود.
وی اظهار امیداوری کرد این طرح به نحو احسن شروع و اجرایی شده و در سطح کشور به نام استان آذربایجان شرقی ثبت شود.
در پایان تفاهم نامه شورای کشاورزی روستا در هشت نسخه بین فرمانداری این شهرستان به عنوان رییس کارگروه کشاورزی و رییس اداره جهاد کشاورزی به عنوان دبیرکارگروه کشاورزی عجب شیر امضا شد.
شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.