کد خبر : 18
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 - 15:35

ابلاغ وظایف دستگاه ها در برنامه جامع بهره وری کشور + متن کامل ابلاغیه

وزارت جهاد کشاورزی مطابق برنامه ابلاغ شده بهره‌وری کشور موظف به انجام برنامه‌های بهره‌وری آب در کنار سایر دستگاه ها شد. به گزارش دهقان نیوز،  هیأت وزیران در جلسه‌ای تکلیف دستگاه‌های مختلف برای اجرای برنامه جامع بهره‌وری کشور را به آنها ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: مطابق ماده (۷۹) قانون برنامه پنجم توسعه،

وزارت جهاد کشاورزی مطابق برنامه ابلاغ شده بهره‌وری کشور موظف به انجام برنامه‌های بهره‌وری آب در کنار سایر دستگاه ها شد.

به گزارش دهقان نیوز،  هیأت وزیران در جلسه‌ای تکلیف دستگاه‌های مختلف برای اجرای برنامه جامع بهره‌وری کشور را به آنها ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: مطابق ماده (۷۹) قانون برنامه پنجم توسعه، می‌بایست یک سوم از رشد ۸ درصدی اقتصاد از محل ارتقای بهره‌وری تأمین شود که در این راستا، سازمان ملی بهره‌وری ایران مکلف شده است با تدوین برنامه جامع بهره‌وری کشور زمینه‌های حصول این امر را فراهم کند.

در تعریف شاخص‌های بهره‌وری سبز، امکان پایش، نظارت و ارزیابی وضعیت بهره‌وری، عملکردها، ابزارها و فن‌آوری‌های مناسب مدیریت زیست محیطی در جهت کاهش اثرات منفی زیست محیطی، تولیدات و خدمات سازمانها و دستگاههای اجرایی عنوان شده است.

در این ابلاغیه همچنین راهبردهای ارتقای بهره‌وری در بخش عمومی، غیر دولتی و دستگاه‌های اثرگذار واگذار شده است.

همچنین در بخش اقدامات اجرایی این ابلاغیه راهبردهای تدوین شده و چالش‌های اصلی نظام بهره‌وری کشور آورده شده است. که در بند (ژ) آن برنامه‌های ارتقای بهره‌وری باید ظرف یکسال پس از تاریخ ابلاغ با همکاری دستگاههای ذیربط تدوین شود که در بخش ارتقای بهره‌وری سبز سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط حسب مورد باید انجام وظیفه کنند. همچنین در برنامه‌های ارتقای بهره‌وری آب، وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط حسب مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.