کد خبر : 44523
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1397 - 13:14

ابلاغیه نوبخت به بانکها با مصوبه دولت مغایرت دارد / کشاورزان را دور زدند!

سازمان برنامه و بودجه با این کار کشاورزان را دور زد.

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: در حالی که طبق مصوبه هیات دولت، بانکهای عامل موظفند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند سرمازدگی و خشکسالی، این وام را به مدت سه سال امهال کنند متاسفانه دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص ابلاغیه ای به بانک مرکزی صادر کرده که با مصوبه هیات دولت مغایرت و تناقض دارد.

محمد شفیع ملک زاده در گفتگو با دهقان نیوز در تهران توضیح داد: طبق ابلاغیه ای که رییس سازمان برنامه و بودجه به بانکها اعلام کرده عنوان شده که سود، جرایم و دیرکرد وام باید به اصل بدهی افزوده شود. از سویی بانک مرکزی هم در بخشنامه خود اعلام کرده که پرداخت در قالب ۳ سال تقسیط شود یعنی کشاورزانی که بدهکارند باید از ابتدای سال ۹۸ قسط وام خود را بدهند در حالی که مصوبه هیات دولت گفته بود وام کشاورزان خسارت دیده بمدت ۳ سال مشمول تنفس قرار می گیرد و اصل وام در سال سوم یعنی سال ۱۴۰۰ از سوی کشاورز به بانک پرداخت می شود.

وی به دهقان نیوز گفت: ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه به بانکها با مصوبه هیات دولت مغایرت دارد و عملا ظلمی آشکار به کشاورزان است. سازمان برنامه و بودجه با این کار کشاورزان را دور زد.

وی با اشاره به شرایط نامساعد کشاورزان و خسارت های سنگینی که طی سالهای اخیر متحمل شده اند افزود: دولت در راستای کمک به کشاورزان خسارت دیده طرح امهال و بخشودگی دیرکرد و جرایم وام بانکی کشاورزان با ۳ سال تنفس را مصوب کرد تا هم کشاورز بتواند بدهی خود را پرداخت کند و هم بانک به اصل پول خود برسد ولی با این ابلاغیه ای که سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی می خواهد اجرا کنند عملا کشاورزان خسارت دیده از پرداخت وام های خود ناتوانند.

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور در پایان تاکید کرد: کشاورزان بشدت از ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه به بانک مرکزی معترض هستند و خواستار اجرای مصوبه هیات دولت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عبداللهی پنجشنبه , ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

سلام ضمن خسته نباشی وتشکر از سردبیر محترم دهقان نیوز که مشکلات بخش کشاورزی وکشاورزان رصد وپیگیری می نماید چندی پیش سایت شما خبر شکایت ریس ویکی اعضای نظام صنفی کشور از بانک کشاورزی به دیوان عدالت اداری درخصوص عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر بخشودگی تسهیلات زیر یکصد میلیون که دیوان تفسیر وتایید نموده بود که کشاورز می تواند چند وام هم گرفته باشد ولی بانک کشاورزی بخشودکی سود شامل یک فقره وام درنظر می گیرد واجرا می کند بنا بود وزیر محترم رای دیوان عدالت را برای اجرا به بانک کشاورزی ابلاغ نماید که تا کنون این امر مهم اجرا نشده