کد خبر : 6482
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1395 - 8:37

آغاز خرید تضمینی گندم / هر کیلو ۱۲۷۰ تومان / برنامه ریزی برای پرداخت بموقع مطالبات کشاورزان

دهقان نیوز / امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که به موقع بتوانیم مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

دهقان نیوز / امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که به موقع بتوانیم مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

خرید تضمینی گندم به عنوان استراتژیک‌ترین محصول کشاورزی در سال جاری آغاز شده که به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی با افزایش ۲۵ درصدی تولید، میزان خرید نیز به ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

علی قنبری – مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در برخی از شهرستان‌های مناطق گرمسیری مانند سیستان و بلوچستان و فارس آغاز شده است که پیش بینی می شود امسال وضعیت بسیار مناسبی در خرید تضمینی این محصول استراتژیک داشته باشیم.

وی ضمن پیش‌بینی اینکه میزان تولید گندم در سال جاری به حدود ۱۲ میلیون تن می‌رسد، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۲۷۰ تومان بوده که قیمت نسبتا عادلانه‌ای است و پیش‌بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای خرید این محصول ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که جدول آن را تهیه کرده‌ایم و برای تصویب به هیات دولت ارسال می‌کنیم.

به گفته قنبری، امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که به موقع بتوانیم مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در این راستا اعتبار پیش‌بینی شده را از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات و اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.