کد خبر : 1119
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 - 13:02

آغاز خرید تضمینی سیب زمینی

۳۰ درصد هزینه خرید توافقی به کشاورز پرداخت می شود و محصول خریداری شده در انبار خود کشاورز نگهداری می شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

ذبیح الله غریب اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری به عنوان پنجمین استان است که خرید تضمینی سیب زمینی برای آن ابلاغ شده است و سیب زمینی به ازای هر کیلوگرم سه هزار و ۶۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می شود.
به گفته وی، وزن هر سیب زمینی حداقل ۴۰ گرم و حداکثر ۲۰۰ گرم و در کیسه های توری و در مراکز خرید تعاون روستایی و با نظارت کارشناسان تعاون روستایی خریداری می شود.
وی افزود: ۳۰ درصد هزینه خرید توافقی به کشاورز پرداخت می شود و محصول خریداری شده در انبار خود کشاورز نگهداری می شود.
غریب ادامه داد: اگر در زمان قرارداد خرید تضمینی، قیمت سیب زمینی در بازار افزایش یافت با توافق تعاون روستایی و کشاورز قرارداد بین طرفین فسخ و هزینه ای که به کشاورز پرداخت شده بود به سازمان بازگردانده می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در سال زراعی جاری در شش هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان سیب زمینی کشت شد که ۲۲۰ هزار تن سیب زمینی در استان برداشت شد.
غریب افزود: برخی از کشاورزان چهارمحال و بختیاری در سایر استان ها اراضی کشاورزی اجاره کرده اند و سیب زمینی کشت کردند که ۸۰ هزار تن محصول برداشت و وارد استان کردند.
وی اظهار داشت: هم اینک انبارهای فنی به ظرفیت ۱۲۰هزار تن در استان آماده است تا کشاورزان سیب زمینی کار، محصولات خود را برای نگهداری به آنها تحویل دهند.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار می باشد.
۲۰۹۷/۷۳۶۱/

انتهای پیام /*

[ad_2]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.