کد خبر : 27478
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 - 0:23

آغاز آبرسانی به بزرگترین دهکده گل کشور در محلات

تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.

آبرسانی به بزرگترین دهکده گل کشور در محلات  آغاز شد

به گزارش دهقان نیوز از محلات، مدیر جهاد کشاورزی محلات در این آئین گفت : طرح آبرسانی به دهکده گل و گیاهان زینتی محلات از محل پساب تصفیه شده فاضلاب شهری با اعتبار پنج میلیارد ریال آغاز شد.
عبدالله محمودی افزود: بر اساس این طرح ۵٫۲ کیلومتر کانال و خط لوله گذاری با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی ایجاد می شود.
وی بیان کرد: با کسب مجوز ازآب منطقه ای استان مرکزی ، ۳۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر به دهکده گل اختصاص داده شده است.
محمودی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح آبرسانی تا یک ماه دیگر مشکل آب دهکده گل این شهرستان که باعث نارضایتی بهره برداران شده بود، رفع می شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این آئین گفت: با اجرای طرح آبرسانی به دهکده گل محلات صنعت گل و گیاه این شهرستان رونق بیشتری می گیرد چرا که بزرگترین مشکل آن که کمبود و بی آبی بود حل می شود.
محمود زمانی قمی افزود: رونق صنعت گل محلات در واقع رونق صادرات غیر نفتی این شهرستان و استان مرکزی است و تلاش می شود مشکلات این صنعت حل تا شهرستان به توسعه ، رونق اقتصادی و پیشرفت برسد.
وی افزود: با پیگیری نماینده و فرماندار شهرستان و انتقال اهمیت طرح مذکور به مسئولان مصوب شد با حفر کانال و بعد از آن، خط انتقال ۳۰ لیتر آب از پساب تصفیه شده فاضلاب محلات، آب مورد نیاز دهکده تامین شود.
استاندار مرکزی با اشاره به تامین منابع مالی و اعتباری طرح گفت: بخشی از اعتبار این طرح تامین شده است و بخشی را هم خود بهره برداران گل در دهکده تامین می کنند.
عملیات اجرایی دهکده گل و گیاه محلات در سال ۱۳۷۲ با ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری دولتی و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی کلید خورد و اکنون با ۱۱۰ هکتار وسعت و ۶ هزار متر مربع فضای گلخانه ای بزرگترین دهکده گل و گیاه کشور به شمار می رود.
تاکنون در دهکده گل و گیاه محلات ۸۰ واحد گلخانه ای واگذار که ۵۰ واحد آن فعال شده است واین دهکده دارای امکاناتی همچون پایانه صادراتی گل و گیاه و آزمایشگاه تولید حشرات مفید زیر ساخت های بی نظیری در عرصه تولید صادرات محور دارد.
شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
۱۸ درصد از سطح زیر کشت کشور، ۱۲درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،۸۰ درصد تولید گل های فصلی نشائی ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.