کد خبر : 39614
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1397 - 11:55

آخرین خبر از نرخ تضمینی گندم

خرید به نرخ مصوب سال گذشته و علی الحساب است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با مهر با بیان اینکه برداشت گندم از روز دوشنبه ششم فروردین ماه در منطقه  پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود، گفت: خرید تضمینی گندم نیز همزمان با آغاز فصل برداشت شروع می شود و دستورالعمل های خرید ابلاغ شده است.

مشکلی برای خرید تضمینی گندم وجود ندارد / خرید به نرخ مصوب سال گذشته و علی الحساب است  

وی درباره اینکه آیا اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری،مشکلی برای خرید این محصول ایجاد نمی کند؟، افزود: خیر، مشکلی وجود ندارد؛ محصول به نرخ مصوب سال گذشته خریداری و بعد از تعیین شدن نرخ جدید، مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت می شود.

مجری طرح گندم با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق جنوبی و گرم کشور معمولا از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می شود گفت: سطح زیر کشت این محصول در سالجاری حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار بوده که از این میزان، ۲ میلیون و ۳۷ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه پیش بینی می شود میزان  تولید گندم در سال جاری بیشتر از سال گذشته باشد افزود: سال گذشته حدود ۹ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و پیش بینی می شود در سالجاری میزان خرید بین ۷ تا ۸ درصد بیشتر از پارسال باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.