تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 7:32

گفتگو با یک دامدار مرودشتی / هزینه های دامدار چندین برابر شده است

گفتگو با یک دامدار مرودشتی / هزینه های دامدار چندین برابر شده است

حسن نعمتی از دامداران مرودشت به دهقان نیوز گفت: به دامدار و مرغدار ظلم میکنند. دامداران ورشکسته اند.

حسن نعمتی از دامداران مرودشت به دهقان نیوز گفت: به دامدار و مرغدار ظلم میکنند. دامداران ورشکسته اند.

در این چند ماه اخیر نهاده های دامی هم کم شده  و هم قیمت ها بالا رفته، کرایه ها سر به فلک کشیده، هزینه های جاری دامدار چندین برابر شده، دارو نسبت به سال قبل چهار برابر و هزینه کارگر دو برابر شده، قیمت کاه نسبت به سال قبل ۷ برابر شده، سال قبل یک کیلو کاه نهایت ۷۰۰ تومان بود الان ۵۰۰۰ تومان شده، یونجه ۲۲۰۰ تومان شده است. آیا شیر هم به نسبت هزینه ها چند برابر شده؟ تا زمانی که دولت از قیمت دستوری عقب نشینی نکند و قیمت تمام شده شیر و گوشت را واقعی نکند اوضاع دامدار به همین منوال پیش خواهد رفت.

سال ۹۴ شیر کیلویی ۷۰۰ تومان بود و نوشابه هم ۷۰۰ تومان. امروز یک نوشابه چنده؟ شیر چنده؟ با یک حساب ساده همه چیز مشخص می‌شود، آیا دولت مردان از این اوضاع خبر دار نیستند؟

شما با یک تحقیق ساده متوجه می شوید نهاده هایی که دولت به دامدار می‌دهد کمتر از ۴۰ درصد مصرف دام ها میباشد. دامدار مجبور است مایحتاج نهاده خود را از بازار آزاد تهیه کند آنهم با ۳ برابر قیمت! حالا من یک سوال دارم آیا شیر هم به نسبت نهاده هایی که پرداخت می‌شود قیمت می‌خورد؟

دامدار حرف برای گفتن زیاد دارد ولی فکر نمیکنم کسی دلش بخواهد به این حرفها گوش دهد یا حداقل بخواهند تصمیم درستی بگیرند.

دولت به راحتی هر چند ماه یکبار قیمت خودرو و بقیه اجناس را افزایش میدهد ایراد ندارد و به مصرف کننده فکر نمی‌کند ولی به محض اینکه اسم شیر، گوشت و تخم مرغ به میان می آید همه دست میگذارند روی قیمت ها که ای وای مصرف کننده توان خرید ندارد، واقعا این طرز فکر جای تاسف دارد. آقایان به دامدار و مرغدار ظلم می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.