تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 5:03

گفتگو با نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی اردبیل

گفتگو با نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی اردبیل

دولت از کشاورزان حمایت نمیکند و به فکر امنیت غذایی کشور نیست.

نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی اردبیل از بستن آب سد یامچی اردبیل بر مزارع کشاورزان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد بودجه ساخت سد را کشاورزان دادند.
محمد شریفی به دهقان نیوز گفت: در سال ۱۳۷۹ سدی بنام یامچی در اردبیل ساخته شد که ۸۰ درصد هزینه ساخت آنرا کشاورزان بعنوان مشارکت در ساخت که حدود ۲۲ میلیارد تومان بود پرداخت کردند و قرار شد این سد چندین هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار دهد. بعد از سالها که اکنون با مقوله بحران کم آبی در کل کشور مواجه شدیم، اداره آب پیشنهاد داد که از آب سد جهت مصارف شرب شهری استفاده شود که بعد از آن ۸۰ درصد سهم مخزن سد به آب شرب تخصیص داده شد و تنها ۲۰ درصد به کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: اما امسال اداره آب دست بر روی تمامی آب سد گذاشت و همه آنرا برای مصرف شرب شهری در نظر گرفتند و هزاران هکتار زمینهای کشاورزی زیر دست از آب آبیاری محروم شدند. پیگیر ارگانهای مختلف شدیم اما تاکنون بی فایده بوده و اراضی کشاورزی خشک و بی محصول مانده اند.

وی گفت: سدی که با مشارکت کشاورزان بنا شد اکنون از دستشان گرفته شده و مشکلات معیشتی آنها را ده چندان کرده و چندین میلیارد خسارت به کشاورزان وارد شده است. اگر این سد با پول کشاورزان ساخته شده باید حق کشاورز را هم بدهند. حق مسلم و مشروع کشاورز را تصاحب کردند که در آینده باعث مشکلات اجتماعی و صدمات جبران ناپذیری خواهد شد و موجب بی اعتمادی به دولت و مسئولین شده است.

وی در پایان به دهقان نیوز گفت: دولت از کشاورزان حمایت نمیکند و به فکر امنیت غذایی کشور نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.