تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 6:06

گفتگو با مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی رستم

گفتگو با مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی رستم

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی رستم گفت: منابع آبی استان فارس مدیریت نمیشود. طرحها بعلت نبود تسهیلات ورشکسته شده اند.

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی رستم گفت: منابع آبی استان فارس مدیریت نمیشود. طرحها بعلت نبود تسهیلات ورشکسته شده اند.
سید محمود حسینی به دهقان نیوز گفت: شهرستان رستم غربی ترین شهرستان استان فارس دارای منابع آبی سطحی نسبتاً عالی و منابع آبی زیر زمینی با دسترسی کمتر از ده الی بیست متر و دشت های وسیع حاصلخیز و میزان بارندگی نسبتاً مناسب ،همراه با نقاط کوهستانی با پوشش فراوانی انواع درخت بخصوص بلوط بالغ بر هزاران هکتار و کوهپایه های بسیار زیاد با پوشش درختان کنار فراوان، استعداد خاصی برای کشاورزی و دامپروری دارد.
بالغ بر سی هزار تن تولید گندم امسال را داریم. استعداد عجیبی برای ایجاد باغهای انواع مرکبات و صیفی جات در سطح منطقه وجود دارد که چند تا از سرچشمه های بسیار پر آب این شهرستان ( سرچشمه تنگ معروف گجستان، تنگ شیو ، چشمه معروف انجیری و …) با کیفیت آب معروف زاگرس را داریم که استعداهای بالقوه این شهرستان بعلت ضعف در وجود ارتباطات مسئولین در سطح استان و عدم توان مسئولین شهرستان رستم در ارائه طرح های توجیهی در سطح استان و عدم تقسیم عادلانه و گاهاً بی توجهی مسئولین استان فارس به وجود این حجم عظیم آبی که با بی تدبیری متاسفانه پس از طی حدود ده کیلومتر به کلی از شهرستان رستم و از استان فارس خارج می شود . در زیر دست هم متاسفانه در استان همجوار بعلت نداشتن زمین های مناسب، بلااستفاده به سمت خلیج فارس سرازیر میگردد .
طرح های صنعتی زیادی در منطقه ایجاد شده که اکثراً بعلت عدم تزریق تسهیلات مناسب و ترس شدید صاحبان این طرح ها از باز پرداخت نامساعد تسهیلات سرمایه در گردش سالانه باعث شده که اکثر این طرح ها نیمه ورشکسته و یا ورشکسته کامل باشند.
با حداقل سرمایه گذاری روی استعدادهای بالقوه  کشاورزی و دامپروری (کود، بذر، سم نهاده های دامی و طیور و …)در این شهرستان می توان سالانه شاهد تولید هزاران تن گوشت قرمز گوساله و گوسفندی و لبنیات و مرغ و بوقلمون و کبک و… بود.
تولید انواع علوفه و انواع زراعت و …. به  نسبت شرایط آب و هوایی خاصی که داریم قابل بهره برداری هست .
این شهرستان ترانزیت ملی بین استانهای بوشهر و فارس و کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان و اصفهان و بندرعباس می باشد . که متاسفانه با این حجم عظیم ترافیک هنوز جاده های اصلی دوبانده نیستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.