تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 12:46

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی سلطانیه

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی سلطانیه

نوسان قیمت نهاده های کشاورزی و دامی کمر تولید کننده را شکسته است. بدلیل قیمتهای دستوری محصولات، تولید به حداقل رسیده است.

️رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: نوسان قیمت نهاده های کشاورزی و دامی کمر تولید کننده را شکسته است. بدلیل قیمتهای دستوری محصولات، تولید به حداقل رسیده است.
سید جمال احمدی به دهقان نیوز گفت: اقتصاد سالم جایی اتفاق می‌افتد که تولیدکننده بتواند برای ۱۰ سال آینده با برنامه‌ریزی اصولی و درست به تولید و رونق و جهش آن فکر کند و معایب و مزایای تولیدات خود را بررسی و به ارتقای کیفیت تولید فکر کند. در چند سال اخیر، نوسان قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی، کمر تولیدکننده و کشاورزان را شکسته و توانی برای تفکر نو و اندیشه خلاق باقی نگذاشته است.
وی افزود: تا زمانی که در کشور، تولید کننده و کشاورز با بی‌ثباتی روبرو باشد و تولیدکننده یا عرضه‎کننده‌های کالاهای مختلف هر روز شاهد تغییر قیمت باشند، چگونه کشاورزان می‌توانند برنامه و افق روشنی از اهداف خود را در طولانی مدت اجرایی کنند؟
وی گفت: امروز کشاورزان با استغراض و گرفتن وام از بانک ها سفره مردم را رنگین نگه داشته و هر روز بدهکار و ناتوان می شوند و نتیجه در دراز مدت نمایان می شود همانطور که می بینیم با تثبیت قیمت دستوری محصولات کشاورزی، دامی، تولید آنها به حداقل رسیده است.

وی گفت: بنده بعنوان یک کشاورز تولید کننده امسال پانصد تن گندم تحویل دولت با قیمت دستوری دادم که برای سال آینده با این وضعیت قیمت نهاده ها و بذر تولیدم به پنجاه تن خواهد رسید چون نتوانستم کشت کنم امروز در مورد تولید شیر و مرغ نیز همین وضع را شاهدیم چگونه می توان انتظار داشت تا سرمایه تولیدکننده در طول مدتی که در انتظار نتیجه تولیداتش است از بین نرود. هر کالایی اگر بخواهد تولید شود نیازمند زمان انتظار مشخصی است، حال آنکه از زمان تولید تا عرضه آن کالا به بازار، صحنه بازار ارز، هزاران تغییر داشته و تولیدکننده نمی‌تواند با فروش محصول خود، حتی مواد اولیه تولیدات بعدی را تهیه کند، چه برسد به برنامه‌ریزی برای یک سال آینده.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.