تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 9:40

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی بشرویه / گندم نباید کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی بشرویه / گندم نباید کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد
اگر قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از ۲۰ هزار تومان اعلام نشود، گندم از بحث خبازی به سمت جایگزینی برای خوراک دام و قاچاق گندم پیش می رود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی بشرویه گفت: گندم محصولی استراتژیک در سفره ی مردم است با عدم نگاه کارشناسی به اعلام قیمت خرید تضمینی این محصول ارزشمند که در امنیت غذایی از جایگاه مهمی برخورد دار است جایگزینی برای خوراک دام می شود.

امیر عابدیان به دهقان نیوز گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مهار تورم ، رشد تولید نامگذاری شده است در طی سالهای گذشته تورم بسیاری بر حوزه های مختلف همچنین در بخش بازار کشاورزی تحمیل شده است که در حوزه ی فرایند کاشت تا برداشت، باعث بالا رفتن هزینه های زیادی شده است. به قیمت تضمینی اعلام شده ی گندم از سوی دولت انتقاد داریم و خواستار اصلاح آن هستیم. از دولت و نمایندگان و مدیران و کارشناسان این حوزه میخواهیم که در این زمینه وارد شوند تا اصلاح قیمت خرید تضمینی صورت پذیرد تا جلوی متضرر شدن، بی رغبتی و دلسردی گندم کاران را بگیرد.
وی گفت: اگر قیمت اعلامی خرید تضمینی اصلاح نشود بازار سیاه خرید و فروش گندم را در پیش خواهیم داشت، از سوی دیگر با توجه به قیمت گندم در کشورهای همسایه در حوزه واردات این محصول نیز واسطه گران بازارشان داغ می شود که با این مهم در سالی که مزین است به مهار تورم خود این موضوع منجر به تورم خواهد شد. اگر قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از ۲۰ هزار تومان اعلام نشود، گندم از بحث خبازی به سمت جایگزینی برای خوراک دام و قاچاق گندم پیش می رود.
وی گفت: با توجه به قیمت جو ، در صورت متعادل نشدن نرخ، امکان استفاده به عنوان نهاده های دامی در واحدهای دامداری ها وجود دارد. حداقل قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد، چرا که اگر اصلاح قیمت صورت نگیرد، عدم تحویل گندم و نان مردم از منابع داخل نگران کننده خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.