تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 4:59

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی بروجرد

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی بروجرد
معضل کم آبی در روستاها امان کشاورزان را بریدهاست. در تامین کود شیمیایی با مشکل مواجه هستیم.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی بروجرد گفت: معضل کم آبی در روستاها امان کشاورزان را بریدهاست. در تامین کود شیمیایی با مشکل مواجه هستیم.
ایرج ترابی فر به دهقان نیوز گفت: کم آبی در منطقه سربند بروجرد باعث خشک شدن درختان بادام و سایر درختان مثمر وغیر مثمر باغات شده است. تعداد زیادی از این کشاورزان بوسیله تانکر، باغات را آبیاری می کنند که حتی برای پرکردن آب تانکر هم با مشکل مواجه هستند. در بعضی از روستاها مانند کوشکی سفلی و اولیا، کم آبی به حدی است که برای تامین آب تانکر هم با مشکل مواجه هستند و همچنین خیلی از باغداران در روستاهای بروجرد مشکل تهیه تانکر دارند.
وی گفت: در مناطق پر آب نیز به دلیل عدم رسیدگی به جوی های آب و کانالهای آبیاری و عدم جدول کشی، کشاورزان این مناطق را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.
وی افزود: همچنین در بخش تامین کود شیمیایی متاسفانه بعد از مشکلی که توسط تعدادی از عوامل کود شیمیایی ایجاد شده بود هنوز عامل جدید معرفی نشده و کشاورزان مجبور هستند برای دریافت کود یارانه ای به عاملهای پخش کود در مناطقِ دور دست مراجعه کنند که این امر باعث تحمیل هزینه های بیشتر برای کشاورزان و باغداران شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.