کد خبر : 30366
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1395 - 18:49

کشاورزان را باید طلا گرفت / مسئولان از کشاورزان قدردانی کنند

کشاورزان کشور را باید طلا گرفت که بزرگترین تولید را در کشور رقم زدند.

محجوب: دولت با خودکفایی درگندم خیزمهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است/برنامه های دولت متکی بر اقتصاد مقاومتی است

«علیرضا محجوب» در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت یازدهم اقتصاد مقاومتی را باور دارد و چون برآمده از آحاد مردم است، به هیچ وجه به خارج از کشور و واردات چشم ندوخته است.
نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید امام(ره) بر لزوم خودکفایی در گندم افزود: در بررسی تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی گندم نشان از خیز مهمی در اقتصاد کشور است؛ البته من تعجب می کنم چرا عده ای به این دستاورد بزرگ کم توجهی و بی اعتنایی می کنند.

** کشاورزان را باید طلا گرفت/ بازگشت به خودکفایی درگندم موفقیت دولت و کشاورزان
رئیس فراکسیون کارگری مجلس، مهمترین ویژگی و دستاورد دولت یازدهم در سال ۱۳۹۵ که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده است را «توجه و افزایش تولید» دانست و افزایش: اولا ثبت تولید درمحصولات کشاورزی به میزان ۱۲۷میلیون تن را به کشاورزان کشورمان باید تبریک گفت.
محجوب با اشاره به وجود مشکلات زیاد، جمعیت کوچک و امکانات کم و دریافت حمایت کمتر کشاورزان نسبت به سایر بخش های دیگر تصریح کرد: کشاورزان کشور را باید طلا گرفت که بزرگترین تولید را در کشور رقم زدند.
وی گفت: امیدوارم مسئولان با توجه بیشتربه کشاورزان، حمایت ها را نیز ازاین گروه تولیدکنندگان افزایش داده و از آنها قدردانی شایسته به عمل آورند.
دبیرکل خانه کارگرجمهوری اسلامی ایران بازگشت مجدد به عرصه خودکفایی درگندم را نشان تفوق اقتصاد مقاومتی در اقتصاد دولتی عنوان کرد و گفت: خودکفایی در گندم از موفقیت های دولت یازدهم و کشاورزان است.

**برنامه های دولت متکی به اقتصاد مقاومتی است
محجوب تفوق صادرات بر واردات در نیمه اول سال ۹۵ را نیز از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: در۶ماهه نخست امسال صادرات در کشور به میزان ۵ میلیون تن بر واردات تفوق داشت و به طور نسبی ۵ میلیارد دلار نیز حجم صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است که این آمار نشان می دهد برنامه های اقتصادی و صادراتی دولت متکی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه همه ما مشکلات و کاستی و سختی های موجود در زندگی کارگران و کشاورزان را می دانیم، تصریح کرد: با وجود همه این مسائل جا دارد همه در این ایام، ضمن این که یادآور شویم این اقشار جامعه را فراموش نمی کنیم، از اقدامات دولت نیز در جهت برطرف کردن تدریجی این مشکلات به شایستگی قدردانی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.