کد خبر : 30394
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اسفند 1395 - 12:12

دولت از طرح های آبیاری نوین حمایت می کند

وزیر کشور: دولت با حمایت از طرح های آبیاری نوین در پی کاهش مشکل کم آبی است.

وزیر کشور: دولت با حمایت از طرح های آبیاری نوین در پی کاهش مشکل کم آبی است

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان بازدید از روند اجرای ۲ طرح آبیاری زیر فشار در باغ های منطقه جمال آباد و روستای قدیم آباد قزوین افزود: دولت برای اجرای طرح های آبیاری نوین در بخش کشاورزی تسهیلات ویژه و قابل توجه ای ارائه کرده است و بخش بزرگی از هزینه های مربوط به آن را تقبل می کند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها از ارزش بالایی برخوردار است چرا که به حفاظت از منابع آبی کشور کمک می کند،اظهار امیدواری کرد با توسعه اجرای طرح های آبیاری نوین، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش بیابد و از میزان بهره برداری از سفره های آب زیرزمینی کم شود.
استاندار قزوین نیز در این بازدید گفت: از ابتدای انقلاب تا پیش از دولت تدبیر و امید، ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری های نوین قرار داشت.
فریدون همتی ادامه داد: در دولت یازدهم اجرای روش های آبیاری مدرن در سطح ۲۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین در دست اجرا است که کار مربوط به اجرای این طرح ها در پنج هزار هکتار به پایان رسیده است.
در سفر رئیس جمهوری به قزوین در مهر ماه امسال، تجهیز ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به روش های آبیاری نوین مورد تصویب قرار گرفت.
طرح آبیاری نوین در ۸۵ هکتار از باغ های قدیم آباد با پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار و طرح آبیاری نوین در ۱۴ هکتار از باغ های منطقه جمال آباد با یک میلیارد ریال اعتبار، ۲ طرحی بودند که وزیر کشور در جریان سفر به قزوین از آنها بازدید کردند.
استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین کشاورزی است.
بازدید از دشت الله آباد در شهرستان بوئین زهرا از دیگر برنامه های وزیر کشور در سفر به استان قزوین است.
این دشت به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار در سال های اخیر رو به بیابانی شدن رفته و به کانون تولید ریزگرد و گرد و غبار تبدیل شده است.
اجرای طرح های بیابان زایی از جمله پیاده سازی الگوی کشت جدید و کاشت پوشش های گیاهی مقام از جمله برنامه هایی به شمار می رود که دولت برای مقابله با گسترش بیابان در استان قزوین در نظر گرفته است.
استان قزوین براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ دارای یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر جمعیت می باشد و حدود یک درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال با گیلان و مازندران، شرق با البرز، جنوب با مرکزی و غرب با زنجان و همدان همسایه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.