کد خبر : 56622
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 16:53

مسعود اسدی رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی در گفتگویی پیرامون انتخابات رییس جمهوری 1400

حدود ۲۵ نفر تاکنون کاندید ریاست جمهوری شده اند یکنفرشان کشاورزان را آدم حساب نکرده که یک کلمه درباره این طبقه صحبت کند / کاندیداها تاکنون از همه اقشار و گروهها  گفته اند به جز کشاورزی / انتخابات آینده ریاست جمهوری آخرین فرصت برای زنده ماندن کشاورزی است / اگر همه اقشار و طبقات دیگر هم متحد شوند، کشاورزان باید امسال تعیین کننده انتخابات ریاست جمهوری باشند

حدود ۲۵ نفر تاکنون کاندید ریاست جمهوری شده اند یکنفرشان کشاورزان را آدم حساب نکرده که یک کلمه درباره این طبقه صحبت کند / کاندیداها تاکنون از همه اقشار و گروهها  گفته اند به جز کشاورزی / انتخابات آینده ریاست جمهوری آخرین فرصت برای زنده ماندن کشاورزی است / اگر همه اقشار و طبقات دیگر هم متحد شوند، کشاورزان باید امسال تعیین کننده انتخابات ریاست جمهوری باشند

انتخابات آینده ریاست جمهوری آخرین فرصت برای زنده ماندن کشاورزی است.

رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی کشور در گفتگویی خطاب به جامعه بخش کشاورزی با محوریت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اکنون در یکی از حساسترین لحظه های تاریخی بخش کشاورزی ایران هستیم. حدود یکماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در ایران اتفاق می افتد و این فرصت آخرین فرصتی است که کشاورزان برای نجات و بقای کشاورزی ایران دارند.

مسعود اسدی گفت: ما کشاورزان در طول چند سال گذشته هر سال فشارها و سختی های بیشتری نسبت به قبل از آن را تحمل کردیم و از سراسر کشور در خصوص این سختی و فشارها به من شکایت می کنند و من هم مثل همه کشاورزان، این دردها را تحمل می کنم. این وضعیت به انفعال و بی حرکتی ما کشاورزان و بخش کشاورزی در سراسر کشور برمیگردد.

وی افزود: امروز با تاسف، نگرانی و ناراحتی باید این مطلب را به شما کشاورزان سراسر ایران، مهندسین کشاورزی، پرسنل وزارت جهاد کشاورزی و فعالین بخش کشاورزی، دام، شیلات و همه کسانی که اسم کشاورز را یدک می کشید بگویم و آن این است که تا به امروز حدود ۲۵ نفر کاندید ریاست جمهوری شده اند و درباره همه چیز اعم از سیاست داخلی و خارجی، معلمان، مهندسان، پزشکان و هر قشر دیگری صحبت کرده اند ولی یک نفر از اینها ما کشاورزان را آدم حساب نکرده و یک کلمه درباره ما کشاورزان صحبت نکرده است و باز هم ما و شما قرار است پای صندوق رای برویم و به همقوم خود یا هم استانی خود و یا به کسی که به ما سفارش شده رای بدهیم و نتیجه اش می شود وضعیتی که امروز کشاورزی ایران دارد و مجبوریم این همه تحقیر و بدبختی را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: محصول ما کشاورزان روی زمین می ماند و نابود می شود و کسی به فریاد ما نمی رسد، خشکسالی و سیل می آید و کسی به فریاد ما کشاورزان نمی رسد، گندم را هم می خواهند با قیمت ناچیز از ما بخرند و دولت به زور می خواهد گندم را با این قیمت بخرد و در حالی که حق کشاورزان بیش از اینهاست، هزار تومان به حالت صدقه به کشاورزان گندمکار داده اند که باعث می شود کشاورز تحقیر شود.

وی گفت: کشاورزان ما هر کدام به یک سمت بوده اند و اینگونه رییس جمهور را انتخاب کرده اند و نتیجه اش این است. کشاورزان، مهندسین کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی باید بدانید که اگر می خواهید که بخش کشاورزی زنده بماند، این انتخابات آینده ریاست جمهوری آخرین فرصت شماست. باید از میان کاندیداهایی که در شورای نگهبان تایید صلاحیت می شوند آن فردی را حمایت کنیم که در برابر کشاورزان اعلام خدمتگزاری کند و سیاست هایش را در بخش کشاورزی اعلام کند. رییس جمهور بعدی باید بگوید برای بخش کشاورزی چه می کند، چه برنامه ای برای خرید و تولید محصولات کشاورزی دارد، چه برنامه ای برای سود هنگفت افزوده شده به وام های کشاورزی دارد، چه برنامه ای برای حمایت از کشاورزان دارد، چه برنامه ای برای بیمه تامین اجتماعی کشاورزان دارد. رییس جمهور آینده باید صراحتا برنامه های خود را در این خصوص اعلام کند. من اعلام می کنم هر کشاورز، هر فعال بخش کشاورزی و هر کارمند دولتی در بخش کشاورزی باید به کاندیدی رای بدهد که رو در روی کشاورزان و مردم در تلویزیون، صراحتا خود را خادم و خدمتگزار کشاورزان اعلام کند و سیاست هایش را مورد به مورد به کشاورزان بگوید و اعلام کند برای آنها چه می خواهد بکند.

رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی کشور تاکید کرد: کشاورزان باید در این انتخابات همه با هم متحد باشند و به کسی رای بدهند که اینگونه خودش را معرفی کند و تضمین کند که در خدمت بخش کشاورزی است نه اینکه به ما بگویند با انتخاب فلانی نرخ دلار اینقدر می شود و ما هم به فلانی رای بدهیم و نتیجه اش می شود بدبختی و ذلت کشاورزان که چنین وضعی دارند.

مسعود اسدی خطاب به کشاورزان گفت: وظیفه بود این مطالب را به شما بگویم ولی خود می دانید که چه تصمیمی بگیرید و به چه کسی رای بدهید. ما تا امروز هیچ کاندیدی نداریم و صبر می کنیم تا نتیجه تایید صلاحیت شورای نگهبان اعلام شود و پس از آن همه با هم در سراسر کشور به دقت پای برنامه های تلویزیونی و تبلیغاتی کاندیداها می نشینیم تا ببینیم کدام یک از کاندیداها بیشتر از بقیه، منافع کشاورزان را به صراحت تضمین و اعلام می کند.

وی افزود: از همه فعالین بخش کشاورزی می خواهم از امروز تا روزی که مشخص شود از چه کسی باید حمایت کنیم، تمام تلاش و توان خود را برای متحد کردن بخش کشاورزی بگیرند و به کشاورزان، مهندسین کشاورزی و کارمندان دولتی بخش کشاورزی صحبت کنید و بگویید که اگر امسال نتوانیم ما رییس جمهور را تعیین کنیم، بخش کشاورزی به پایان خودش خواهد رسید. کشاورزان باید امسال تعیین کننده انتخابات ریاست جمهوری باشند و به یاری خدا این نصرت حاصل می شود و کشاورزان ایران، پیروز خواهند بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.