تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 6:05

جمعی از دامداران گیلان / اوضاع دامداری خوب نیست

جمعی از دامداران گیلان / اوضاع دامداری خوب نیست

اوضاع دامداری گیلان اصلا خوب نیست. دامپزشکان دیگر دلسوزانه کار نمی کنند.

جمعی از دامداران استان گیلان در گفتگو با دهقان نیوز گفتند: اوضاع دامداری گیلان اصلا خوب نیست. دامپزشکان دیگر دلسوزانه کار نمی کنند.

آنها می گویند: نباید همه دامداران کشور را با یک نسخه درمان کرد. در استان گیلان متاسفانه کاه و کلش برنج از استان دیگر وارد می شود یعنی هیچگونه نهاده و علوفه از کاه و کلش تا یونجه و شبدر و کاه گندم در استان گیلان وجود ندارد و همه و همه از استانهای دیگر با هزینه کرایه سنگین حمل بدست ما می رسد.

دامداران نجیب هستند و بدون رسانه، تریبون و تشکل مدافع. در سازمان جهاد کشاورزی یک معاونتی وجود دارد بنام معاونت امور دام که متاسفانه هنوز این معاونت شرح تکالیفش را نمی داند. واحد پشتیبانی امور دام که نهاده ها را در اختیار دارد پشتیبان کارخانجات تولید کنسانتره است. همچنین بعضی از دامپزشکان که فقط در کشتارگاهها حضور دارند، تا دهه ۷۰ شرح و عمل دامپزشکی و بحث جدی واکسیناسیون را دنبال می کردند طوریکه یک روز قبل توسط شورا خبر می دادند و حتی از طریق تریبون مساجد اعلام میکردند که تیم واکسیناسیون دامپزشکی برای واکسینه کردن دامها در حال آمدن هستند تا دامداران دامها را در طویله یا دامداریها نگه دارند اما حالا چه؟!! باید با مکافات و مشقت فراوان واکسن تهیه کنیم آیا مسئولین میدانند که چقدر دام ها تلف میشوند؟!! این همه هزینه که روی دست دامدار نجیب است و کسی نیست که گوش شنوا داشته باشد. متاسفانه دامپزشکان کم پیش میاد که برای گاو و گوسفند عاشقانه به روستاها بیاید اگر هم بیاید هزینه ها چندین برابرست. همه اینها مشکلات صنعت دامداری محسوب می شوند اگر دامی واکسینه یا درمان نشود خسارات جانی برای دامداران و جامعه به بار خواهد آمد. اگر می خواهیم به دامداری ادامه دهیم  و این صنعت اجدادی پابرجا بماند باید مسئولین را وادار کنیم تا مشکلات را مرتفع کنند وگرنه از بین خواهد رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.