کد خبر : 60413
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 6:00

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

با اجرای کشت قراردادی تلاش می شود به کشاورزان کمک شود / یارانه کشاورزی بسیار کاهش یافته است / ۷۰ درصد زمین های کشاورزی خرده مالکی است

با اجرای کشت قراردادی تلاش می شود به کشاورزان کمک شود / یارانه کشاورزی بسیار کاهش یافته است / ۷۰ درصد زمین های کشاورزی خرده مالکی است
۷۰ درصد زمین های کشاورزی خرده مالکی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۷۰ درصد زمین های کشاورزی خرده مالکی است

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی گفت: ۷۰ درصد زمین های کشاورزی خرده مالکی و کمتر از چهار هکتار مساحت دارند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا مهاجر در جلسه ستاد زراعت استان خراسان شمالی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، کمک بسیار بزرگی به کشاوزان خرده مالک کرد چرا که این افراد توانایی لازم را برای کشت و کار ندارند.

وی افزود: با اجرای طرح کشت قراردادی نیز تلاش می شود تا به کشاورزان کمک شود.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش گندم خریداری شده در سال زراعی جاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که در چند سال گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان بود که اکنون با مشکلاتی مواجه شده ایم اما تلاش می کنیم که رفع شود.

وی با بیان اینکه روند تولید گندم در چند سال اخیر افزایشی است عنوان کرد: اکنون ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور و همچنین چند میلیون مهاجر را غذا می دهیم که این مهم نشان از افزایش تولید و کار جهادی دارد.

مهاجر خاطرنشان کرد: سال زراعی جاری در سطح گندمزارهای کشور ۱۵ میلیون تن گندم تولید خواهد شد که بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز به تحویل دهند.

وی گفت: کشاورزان در سال زراعی گذشته ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۱ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم تولید کردند.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی بر امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: این مهم در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در این راستا تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: صنعت مرغ در گذشته با چالش همراه بود ولی در این دولت به مرغ یک تلنگر وارد و مشکلات این حوزه برطرف شد.

مهاجر تصریح کرد: متاسفانه بحث یارانه در حوزه کشاورزی بسیار کاهش یافته است در حالی که در بسیاری از کشورها این مهم اجرایی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.