کد خبر : 30376
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1395 - 19:11

اعطای مجوز ۲۴ فعالیت به نظام مهندسی کشاورزی

بر اساس این قانون مجوز ۲۴ عنوان فعالیت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.

بر اساس این قانون مجوز ۲۴ عنوان فعالیت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.

 

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ دستور العمل تبصره ۲ ماده ۲ قانون افزایش بهره وری اظهار کرد: بر اساس این قانون مجوز ۲۴ عنوان فعالیت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار شده است.
نامجو افزود: بر اساس دستور العمل مزبور نیروی انسانی متخصص مراکز قانون افزایش بهره وری به سازمان نظام مهندسی و نظام دامپزشکی ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: به استناد این دستور العمل حدود ۳۹ عنوان مجوز جدید و ترکیب نیروی آنها به سازمان نظام مهندسی و دامپزشکی واگذار شده که از این تعداد ۲۴ عنوان مجوز مربوط به سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: واگذاری امور مربوط به مراکز تلقیح مصنوعی دام، شرکت های تامین نیروی کار در بخش کشاورزی، شرکت های خدمات اصلاح نژاد، عرضه نهاده ها و تجهیزات کشاورزی، آزمایشگاه تجزیه خاک و گیاه، شرکت های دانش بنیان از جمله این اموری است که به این سازمان واگذار شده است.
وی اظهارکرد: همچنین این دستور العمل امور مربوط به شرکت های تخصصی بخش کشاورزی شامل شرکت های زراعی، باغی، آب و خاک، مشاوره وپیمانکاری را شامل می شود.
وی گفت: از این پس مجوز این مراکز توسط سازمان نظام مهندسی صادر و نظارت های لازم بر روی آنها اعمال می شود.
وی افزود: ترکیب نیروی انسانی باعث می شود شرکت ها به صورت تخصصی اداره شود و در نتیجه اشتغال دانش آموختگان بخش کشاورزی را داشته باشیم.

*انعقاد تفاهم نامه مشترک با سازمان امور اراضی به منظور نظارت بر زمین های واگذار شده به متقاضیان
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی از انعقاد تفاهم نامه مشترک با سازمان امور اراضی به منظور نظارت بر زمین های واگذار شده به متقاضیان خبر داد.
نامجو اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه از این پس نظارت بر زمین های واگذار شده توسط امور اراضی به متقاضیان توسط این سازمان انجام می شود.
وی افزود: براین اساس زمین هایی که به منظور اجرای پروژه ها تغییر کاربری داده شده و یا برای اجرای پروژه های مرتبط یا غیر مرتبط با بخش کشاورزی واگذار شده اند از سال آینده توسط سازمان نظام مهندسی مورد نظارت قرار می گیرند.
وی گفت: براین اساس پیش بینی می شود حدود ۵۰ نفر از ناظران دراین بخش به کار گیری شوند که می تواند اشتغال خوبی ایجاد کند.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی اظهارکرد: با اعمال نظر عوامل نظارتی دراین بخش تمدید و یا بررسی روند کار در زمینه های تخصیص داده شده به پروژه ها درصورت عدم انجام کار نسبت به استرداد زمین اقدام لازم صورت می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.