تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399 - 6:47

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی مهدیشهر

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی مهدیشهر

جاده وزارت راه باعث تخریب قنات و قطع آبیاری باغات شده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی مهدیشهر گفت: جاده وزارت راه باعث تخریب قنات و قطع آبیاری باغات شده است. بدلیل نبود نیروی ایرانی، چوپانان خارجی مشکل ساز شده اند.
حسین معینی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: وزارت راه چند سال پیش اقدام به احداث جاده بین مهدیشهر و شه میرزا کرد اما بدلیل وجود یک قنات آبی در طرح، آنرا تخریب کرد اما بعد از پیگیری کشاورزان، اقدام به راه اندازی قنات با استفاده از لوله های انتقال آب کرد اما بعد از مدتی بدلیل تخریب سیل بند قنات بخاطر پیشرفت پروژه، مسیر قنات دچار خسارت سیل و آبگرفتگی شده و دبی آن که در گذشته ۴۶ لیتر در ثانیه بود به ۱۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی افزود: این قنات حدود ۱۱۵ هکتار باغات را آبیاری می کند و باغداران از این مسئله رنج می برند و پیگیری های زیادی کردند اما نتیجه نداد تا در دوره ای کشاورزان با جمع آوری مبلغ ۷۶ میلیون تومان قنات را بازسازی کردند اما پس از مدتی دوباره همان مشکل آبگرفتگی و مسدود شدن بدلیل احداث جاده و سهل انگاری و بی توجهی به قنات وارد آمده و هیچکس پاسخگو نیست. مسئولین وزارت راه به فکر حل مشکلات بوجود آمده باشند.
وی به دهقان نیوز گفت: همچنین در مهدیشهر حدود ۵۲۰ هزار راس دام وجود دارد اما بدلیل اینکه جوانان شهرستان تحصیل کرده هستند دیگر به شغل دامداری و چوپانی روی نمی آورند لذا با توجه به درخواستهای مکرر نظام صنفی کشاورزی شهرستان از اداره کار و سایر نظام صنفی های کشاورزی در خصوص تامین نیروی چوپان ایرانی، اما کسی حاضر به همکاری نشد لذا چوپانان خارجی از فرصت استفاده کرده و با درخواست دستمزدهای بسیار بالا و شرایط دیگر اقدام به چوپانی می کنند اما احساس مسئولیت ندارند. لذا امیدواریم که دولت برای سامان دهی چوپانان خارجی در ایران طرحی پیاده کند که آنها بتوانند بطور قانونی و با تعهد در ایران کار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.