تاریخ انتشار : جمعه 17 مرداد 1399 - 14:49

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی مشکین شهر

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی مشکین شهر

عدم مدیریت منابع آب بزرگترین معظل کشاورزی است. ساماندهی بخش تولید و صادرات بسیار مهم است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی مشکین شهر گفت: عدم مدیریت منابع آب بزرگترین معظل کشاورزی است. ساماندهی بخش تولید و صادرات بسیار مهم است.

بهنام قاسمی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: شهرستان مشکین شهر از مرغوبترین محصولات باغی مانند انگور و سیب برخوردارست و با داشتن حدود ۱۶۰۰۰ هکتار باغات کشاورزی به جرات می توان گفت که در صورت ساماندهی در مصرف منابع آبی  قادر است کل محصول سیب و بخش عمده ای از انگور کشور را تامین کند اما متاسفانه رویکردی در این مقوله دیده نمی شود.

وی افزود: تامین منابع آب شهرستان از جمع آوری چشمه های آب در دل کوه است که ۸۰ درصد آن به مصرف شرب می رود و تنها ۲۰ درصد برای کشاورزی استفاده می شود که در بخش کشاورزی با کمبود شدید آب مواجه هستیم.

وی گفت: مشکل اصلی در عدم مدیریت و نبود زیرساختهای بخش کشاورزی است از قبیل کانال های آبرسانی و سیستم آبیاری تحت فشار که با یک سرمایه گذاری اولیه برای ساخت آنها می توان کمبود منابع آبی را جبران کرد. اگر زیربنای مصرف آب کشاورزی را بوجود نیاورند با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

وی در پایان به دهقان نیوز گفت: همچنین دولت باید استراتژی هوشمندانه تری برای ایجاد بازار محصولات کشاورزی و صادرات آن به کشورهای دیگر بوجود آورد که این کار باعث رشد اقتصاد کشور خواهد شد اما متاسفانه برای اکثر محصولات کشاورزی با مشکل نبود بازار داخلی مواجه هستیم و دلالان در این بخش به کشاورزان ضرر و زیان زیادی تحمیل کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.