تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 12:30

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی رزن

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی رزن

یمت خرید را منطقی کنند تا مرغداران با انگیزه مضاعف به تولید بپردازند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی رزن گفت: سایست تنظیم بازار در قیمت گذاری مرغ اشتباه است.
مرادی به دهقان نیوز گفت: در اوایل سال ۹۹ نوسانات نهاده های کشاورزی و تورم و همچنین پدیده کرونا که باعث تعطیلی تالارها و رستورانها و مراسمات شد و مصرف مرغ را پایین آورد، قیمت مرغ را در بازار به ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان رساند ولی با این وجود مرغداران باز هم رضایت نسبی داشتند اما اکنون که قیمت نهاده های کشاورزی بسیار بالاتر رفته مثلا در مورد سویا که از کیلویی حدود ۲۵۰۰ به ۸۰۰۰ تومان رسیده و قیمت تمام شده ی مرغ زنده برای مرغداران به ازای هر کیلو ۱۲۰۰۰ تومان شده است ولی خرید آن توسط بازار که شرکتهای پخش و کشتارگاه ها هستند میانگین ۱۲۵۰۰ تومان است یعنی به ازای هر کیلو فقط ۵۰۰ تومان سود مرغدار است که نسبت به قیمت تمام شده آن این مبلغ بسیار ناچیز است و رضایت مرغداران را فراهم نمی کند.
وی افزود: با این وجود آمده اند و محدودیت هایی را هم اعمال کرده اند مثلا گفتند اجازه فروش مرغ به خارج از استان را ندارید!! مشکل تنظیم بازار داریم و متاسفانه تنظیم کننده بازار به میزان عرضه و تقاضا توجه نمی کند و مرغدار را مانند یه فرد می بیند ولی در واقع هر کدام از تولیدکنندگان مرغ بطور مستقیم و غیر مستقیم حداقل در زندگی ۵۰ تا ۶۰ نفر تأثیر گذار هستند.
وی گفت: افزایش قیمت نهاده ها از یک طرف و نبود سیستم توزیع از طرف دیگر و انحصار واردات نهاده در دست افراد خاص باعث این نا هم خوانی در بالانس نهاده و ستانده می شود. قیمت خرید را منطقی کنند تا مرغداران با انگیزه مضاعف به تولید بپردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.