تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398 - 8:23

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی بدره

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی بدره

سیستم آبیاری بارانی بدون برنامه ریزی و مشاوره به کشاورزان  انجام شد.

 دبیر نظام صنفی کشاورزی بدره گفت: سیستم آبیاری بارانی بدون برنامه ریزی و مشاوره به کشاورزان  انجام شد.

سمیه یگانه در گفتگو با دهقان نیوز گفت: اخیرا با وجود اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار بارانی در چندین روستا از توابع شهرستان بدره در استان ایلام متاسفانه اجرای این طرح مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی افزود: اولا بدلیل اجرای دیر هنگام طرح، کشاورزان کشت محصول امسال خود را از دست دادند و نتوانستند زراعت داشته باشند. دوما به گفته کارشناسان این طرح در جهاد کشاورزی، کاربرد سیستم آبیاری بارانی برای کشت غلات همچون گندم و جو قابل استفاده است و از آنجایی که در شهرستان بدره کشاورزان به کشت حبوبات مانند لوبیا، عدس، نخودفرنگی، ماش و … نیز در سطح قابل توجهی اقدام می کنند، با اجرای سیستم آبیاری بارانی دیگر قادر به کشت حبوبات نمی باشند.

وی گفت: سوال اینجاست که جهاد کشاورزی چرا هیچگاه به کشاورزان در خصوص معایب این طرح مشاوره نداد وآنها را آگاه نساخت؟ با وجود پیگیری و اعتراضهای مداوم کشاورزان از این مسئله، جهاد کشاورزی در جواب گفته که حداقل ۵ سال باید از این سیستم برای کشت محصولاتی چون گندم و جو استفاده شود و بعد از این مدت و در صورت موافقت دولت، کشاورزان می توانند اقدام به تغییر نوع سیستم در اراضی کنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی بدره در پایان به دهقان نیوز گفت: آیا بهتر نبود از همان ابتدای کار توجیحات و مشاوره های لازم از جانب مسئولین به بهره برداران داده می شد تا اینگونه ناهماهنگی و اعتراضات بوجود نمی آمد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.