کد خبر : 53242
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 7:15

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با دهقان نیوز:

الگوی کشت به این راحتی اجرا نمی شود / اظهارات سرپرست وزارت کشاورزی در حد شعار است

الگوی کشت به این راحتی اجرا نمی شود / اظهارات سرپرست وزارت کشاورزی در حد شعار است

اجرای الگوی کاشت نیاز به تحقیقات میدانی دارد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه در واکنش به اظهارات عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص آماده بودن طرح اجرای الگوی کشت گفت: اگر اجرای موفق الگوی کشت به این راحتی و در چند کلام قصار و بی پایه و غیرکارشناسانه صورت می گرفت، وزرای توانمند قبل از وی آن را انجام می دادند. الگوی کشت به این راحتی اجرا نمی شود.

فرزاد امیری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: در اجرای الگوی کاشت نیاز به تحقیقات میدانی و بررسی یکسری آمار و ارقام واقعی در بخش کشاورزی است که با داشتن آنها در یک پروسه زمانی مشخص آنهم برای یک یا دو محصول بر اساس آمایش سرزمینی و پتانسیل های تولید در هر منطقه باید صورت پذیرد در غیر اینصورت باید فاتحه تولید را خواند.

وی در تبیین اقداماتی که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی باید انجام می داد گفت: آیا سرپرست وزارت جهاد کشاورزی میزان نیاز داخلی را مشخص نموده است؟ آیا در مبحث مازاد تولید مکانیسم های صادراتی در اختیار وی است؟ در مورد تضمین و تعیین قیمت واقعی محصولات کشاورزی تاکنون اقدامی چرا صورت نگرفته است؟

وی ادامه داد: کشاورزان ما بر اساس فاکتورهای تولید و هزینه های موجود اقدام به کاشت می کنند لذا آیا این امکان برای کشاورزان مهیا بوده که به ارزیابی منافع خود واقف گردند، که منفعت وی تضمینی چقدر بوده تا با آرامش روح و روان اقدام به کاشت نماید؟ و ده ها آیا و سوال بی جواب که البته باید بگویم که اظهارات سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تنها  در حد شعار است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه در پایان به دهقان نیوز گفت: کسی که مدعی است وزیر جهاد کشاورزی شود نباید چنین دیدگاه و تفکری ارائه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهزاد انگورج سه شنبه , ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴

درود به من فی الفور بدون نیاز به اعتبار دولتی توام با تضمین بازار به اجرا بگذارم و به مراحل کشت « کاشت داشت برداشت» تضمین بازار را اضافه کنم !