کد خبر : 161
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مهر 1394 - 14:19

چند نفر از کشاورزان ایران دارای تحصیلات کشاورزی هستند ؟

چند نفر از کشاورزان ایران دارای تحصیلات کشاورزی هستند ؟

دهقان نیوز / از ۴ میلیون بره‌بردار کشاورزی در ایران ۱۳۷۶ هزار نفر از آنها بی‌سوادند. تازه‌ترین آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد ۵۴ درصد از بهره‌برداران کشاورزی ایران معادل ۲۱۷۰ هزار بهره‌بردار بیش از ۵۰ سال دارند که جمعیت پیر به حساب می‌آیند. در صورتی که چمعیت بهره‌برداری بین ۴۰

دهقان نیوز / از ۴ میلیون بره‌بردار کشاورزی در ایران ۱۳۷۶ هزار نفر از آنها بی‌سوادند.

تازه‌ترین آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد ۵۴ درصد از بهره‌برداران کشاورزی ایران معادل ۲۱۷۰ هزار بهره‌بردار بیش از ۵۰ سال دارند که جمعیت پیر به حساب می‌آیند. در صورتی که چمعیت بهره‌برداری بین ۴۰ تا ۵۰ سال را به این بهره‌برداران اضافه کنیم ۷۸ درصد از بهره‌برداران کشاورزی ایران بالای ۴۰ سال سن دارند که میانسالان و کهنسالان را تشکیل می‌دهند.

این آمار نشان می‌دهد فقط ۸۲۸ هزار بهره‌بردار کشاورزی در ایران در سن ۲۵ تا ۳۰ سال هستند که جمعیت جوان به حساب می‌آیند. یک محاسبه ساده نشان می‌دهد فقط ۲۱ درصد از بهره‌برداران کشاورزی را جوانان تشکیل می‌دهند.

از ۴ میلیون بهره‌بردار کشاورزی در ایران ۱۳۷۶ هزار نفر از آنها بی‌سوادند. ۱۴۰۶ هزار نفر از بهره‌برداران کشاورزی سواد ابتدایی و غیررسمی دارند و ۱۰۱۴ هزار نفر دارای تحصیلات راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی دارند.

از ۴ میلیون بهره‌بردار کشاورزی در ایران فقط ۳۱۶۴۱ بهره‌بردار فوق‌دیپلم و بالاتر کشاورزی دارند و ۱۷۷۷۴۶ بهره‌بردار نیز فوق‌دیپلم و بالاتر غیرکشاورزی دارند. از ۳۱ هزار فوق‌دیپلم و بالاتر کشاورزی بهره‌بردار در کشاورزی در سال ۱۳۹۳ استان کرمان با ۴۰۸۱ بهره‌بردار در صدر قرار دارد.

پس از کرمان استان‌های مازندران با ۲۶۹۷ بهره‌بردار، استان فارس با ۲۴۶۸ بهره‌بردار، گیلان با ۲۰۲۳ بهره‌بردار و خراسان رضوی با ۱۹۴۸ بهره‌بردار دارای تحصیلات فوق‌دیپلم و بالاتر مرتبط با کشاورزی در مرتبه بعدی قرار دارند.

به این ترتیب از ۳۱۶۴۱ نفر دارای تحصیلات کشاورزی حدود ۴۲ درصد آنها در ۵ استان یادشده قرار دارند و ۵۸ درصد در بقیه استان‌ها.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.