کد خبر : 34604
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396 - 11:27

کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد / طلب گندمکاران را پرداخت کنید / قیمت گندم حداقل ۱۵۰۰ تومان باشد

کشاورزی در شرایط کنونی فاقد صرقه اقتصادی برای کشاورزان است.

کشاورزی در شرایط کنونی فاقد صرقه اقتصادی برای کشاورزان است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار کشاورزی در شرایط کنونی فاقد صرقه اقتصادی برای کشاورزان است.

ضرغام بامری در گفتگو با دهقان نیوز در تشریح مهمترین مشکلات پیش روی بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بخش زیادی از کشاورزان این استان با وجود داشتن چاه آب ولی فاقد پروانه بهره برداری آب هستند و این موضوع باعث بلاتکلیفی کشاورزان شده است.

وی با اشاره به اینکه این بلاتکلیفی باعث ایجاد نگرانی هایی برای کشاورزان شده است گفت: کشاورز نمی داند که در طول فصل زراعی، آب به اراضی کشاورزی اش می رسد یا اینکه بی آب می ماند. برای نمونه در سالهای اخیر یکی از کشاورزان تعداد زیادی درخت زیتون داشت اما چون پروانه بهره برداری نداشت آب به زمین هایش نرسید و کل زیتون ها خشک شد و متحمل خسارت زیادی شد. درختان خرما نیز چنین وضعیتی دارند و بدلیل بی آبی خشک شده اند.

وی با بیان اینکه چاههای بلاتکلیف زیادی در استان وجود دارد گفت: چاهها را با این شرایط ببندند بهتر است تا اینطور کشاورزان در بلاتکلیفی بسر ببرند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان با انتقاد از تاخیر ایجاد شده در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید و عدم تسویه با بسیاری گندمکاران برای گندم فروخته شده فصل زراعی گذشته گفت: کشاورزان این روزها در حال کشت گندم هستند ولی بسیاری از آنها از دولت طلب دارند و سوال ما این است که چرا دولت با کشاورزان تسویه نمی کند؟ از سویی هنوز نرخ گندم برای سال زراعی جدید اعلام نشده و کشاورز نمی داند گندم بکارد یا نه و عملا بلاتکلیف است.

بامری در پایان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید حداقل باید ۱۵۰۰ تومان باشد تا متناسب با تورم و قیمت نهاده های کشاورزی باشد و برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.