کد خبر : 34393
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1396 - 22:34

واگذاری رایگان سند املاک کشاورزی توسط بنیاد مستضعفان

تاکنون ۹۹ درصد واگذاری اسناد این زمین ها بصورت رایگان بوده است.

تاکنون ۹۹ درصد واگذاری اسناد این زمین ها بصورت رایگان بوده است. از مردم عزیز در این مناطق تقاضا داریم درخواست های خود را ارائه دهند تا بتوانیم به موقع نسبت به واگذاری اسناد آنها با بررسی های لازم در بنیاد اقدامات لازم را انجام دهیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، مجموع متراژ اسناد قابل واگذاری در این مرحله را ۱۳میلیون و ۲۰۰متر مربع زمین زراعی و قیمت تقریبی آن را حدود ۲۳۷ میلیارد ریال برآورد کرد.
به گفته وی، قرار است در مراسمی در روستای تلوبین منطقه کالپوش میامی بعد از نماز ظهر و عصر و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا این اسناد به افراد واجد شرایط واگذار شد.
در این مراسم که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از معاونان، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و جمعی از ائمه جمعه و جماعات استان و استاندار سمنان حضور خواهند داشت ۱۲۵۰ فقره سند آماده شده به محرومان و واجدان شرایط واگذار می شود .
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان یادآورشد: ارزش تقریبی این اسناد حدود ۲۳۷میلیارد ریال برآورد شده وهمه این اسناد به صورت رایگان به محرومان و واجدان شرایط منطقه واگذار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محمد سعید کیا رئیس بیناد مستضعفان پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که هدف اصلی ما در واگذاری اسناد علوی واگذاری اراضی به مردم مستضعفی است که در زمان رضاخان و محمدرضا این اراضی از مردم به زور گرفته شده بود.
وی افزود: برای واگذاری اسناد علوی کار بزرگی در بنیاد انجام شده و در نهایت با تهیه آیین نامه مناسب با تصویب هیأت امناء بنیاد، واگذاری ها آغاز شد و در روستاها به تمام افرادی که مستضعف شناخته می شوند ( توسط بهزیستی، کمیته امداد و تایید مسئولان منطقه ) اسناد اراضی تا ۵۰۰ متر به رایگان واگذار می شود و این در شهرها نیز ۲۵۰ مترمربع است.
به گفته سعیدی کیا ، تاکنون ۹۹ درصد واگذاری اسناد این زمین ها به صورت رایگان بوده است و از مردم عزیز در این مناطق تقاضا داریم درخواست های خود را ارائه دهند تا بتوانیم به موقع نسبت به واگذاری اسناد آنها با بررسی های لازم در بنیاد اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی بیان کرد: سال گذشته ۲۰ هزار سند واگذار شد و امسال ۲۰ هزار سند دیگر به مردم واگذار می شود و تقریبا ارزش این اراضی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.