کد خبر : 34371
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1396 - 10:50

پرداخت غرامت به کشاورزان / اجرای طرح بیمه پایه برای محصولات کشاورزی / کشاورزان با کمترین هزینه، بالاترین غرامت را می گیرند

این میزان غرامت تا پایان امسال به کشاورزان خسارت دیده پرداخت می شود.

۱۱ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت می شود

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان غرامت از محل ماده ۱۰ و ۱۲ اعتبارات دولتی تامین شده و تا پایان امسال به کشاورزان خسارت دیده که محصولات خود را نزد این صندوق بیمه کرده اند، پرداخت می شود.
تورج سعیدی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته (۹۶ – ۹۵) بیش از ۷۷۰ هزار پرونده بیمه ای در کشور تشکیل شد، افزود: همزمان با پایان سال زراعی تعیین تکلیف میزان خسارت پرونده های تشکیل شده آغاز شد و تاکنون ۵۴ هزار پرونده به نتیجه نهایی رسیده است.
به گفته وی، مبلغ نهایی خسارت وارد شده به ۵۴ هزار پرونده حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و بررسی سایر پرونده ها نیز تا پایان مهرماه انجام و تعیین تکلیف می شود.
سعیدی از افزایش ۲ درصدی بهره برداران بیمه شده در سال زراعی ۹۶ – ۹۵ نبست به سال ۹۵ – ۹۴ در کشور خبر داد و تاکید کرد: دولت با همکاری نمایندگان مجلس به منظور افزایش تعداد بهره برداران تحت پوشش اقدام به ایجاد خط اعتباری ویژه ای در برنامه بودجه کشور بر اساس برنامه ششم توسعه کرده است.
به گفته عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی، بر این اساس در قانون برنامه بودجه سال آینده، این خط اعتباری با تخصیص ۱۰۰ درصدی ایجاد می شود تا دولت بتواند حمایت های خود از کشاوزران کشور را به سهولت انجام دهد.
سعیدی ادامه داد: طرح بیمه پایه که طرحی نوین در این صندوق است نیز در سال زراعی جاری در تمام کشور اجرایی می شود که طی آن کشاورزان با کمترین هزینه، بالاترین میزان غرامت را در هنگام بروز خسارت دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، صندوق بیمه کشاورزی کشور هم اکنون سابقه ۳۰ ساله دارد و ۳۰ درصد از بهره برداران عرصه کشاورزی را تحت پوشش خود قرار داده است، این صندوق با اجرای طرح بیمه پایه بدنبال ارتقای بهره برداران تحت پوشش به ۷۰ درصد است.
وزیر جهاد کشاورزی پیشتر گفته بود: پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه محصولات کشاورزی در کشور نیازمند ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در سال است.

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.