کد خبر : 34315
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1396 - 13:15

کشاورزان با آغاز کشت پاییزه در بلاتکلیفی ! / سریعا نرخ خرید گندم اعلام شود

کشاورزان برای تصمیم‌گیری در کشت آینده گندم سردرگم هستند.

کشاورزان برای تصمیم‌گیری در کشت آینده گندم سردرگم هستند

قائم مقام خانه کشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با آغاز کشت پاییزه، رقم قابل توجهی از مطالبات گندمکاران باقی مانده که این امر کشاورزان را با چالش های متعددی روبرو کرده است.

عنایت الله بیابانی افزود: اکنون کشاورزان به سبب تأخیر در دریافت مطالبات خود باید جریمه های سنگین ناشی از دیرکرد اقساط خود را پرداخت کنند که این امر کشاورزان را برای تصمیم‌گیری در کشت آینده گندم سردرگم می کند.

بیابانی با اشاره به ضرورت پرداخت جریمه دیرکرد اقساط گندمکاران از سوی دولت گفت: بر این اساس انتظار می رود که دولت با اعلام مصوبه ای از بانک ها بخواهد که مساعدت لازم در تأخیر پرداخت اقساط کشاورزان صورت گیرد.

قائم مقام خانه کشاورز با بیان اینکه سکوت در تأخیر پرداخت مطالبات گندمکاران خوشایند نیست، بیان کرد: با گذشت چند ماه از فصل برداشت، گندمکاران با مشکلات تأخیر در دریافت مطالبات روبرو هستند که ادامه این روند خودکفایی گندم را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه انتقاد افراد نسبت به خودکفایی گندم منطقی نیست، تصریح کرد: خودکفایی در گندم به عنوان یک کالای استراتژیک و مهم امری ضروری است و اظهارات برخی افراد نسبت به اینکه نرخ گندم جهانی پایین تر از داخلی منطقی نیست.

بیابانی با اشاره به ضرورت استمرار خودکفایی گندم گفت: نرخ گندم جهانی به سبب وقوع برخی مشکلات نظیر خشکسالی ممکن است دستخوش تحولاتی قرار گیرد از این رو واردات گندم سیاست درستی نیست.

وی با اشاره به ضرورت اعلام هر چه سریع‌تر نرخ خرید تضمینی گندم، یادآور شد: دولت می تواند خرید تضمینی گندم برحسب استانداردهای لازم را  به شرکت های خصوصی واگذار کند تا با تأخیر در پرداخت مطالبات خودکفایی گندم دستخوش تغییر و تحولاتی قرار نگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.