کد خبر : 34029
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 10:32

آخرین خبرها از طرح کارورزی فارغ التحصیلان کشاورزی

دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد.

فارغ التحصیلان کشاورزی و منابع طبیعی در طرح کارورزی امسال ۳۵ هزار سهم دارند

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی اوایل تیرماه امسال به طور مشترک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور ابلاغ شد.
این طرح با هدف زمینه سازی ورود به کار فارغ التحصیلان، کسب تجربه، افزایش مهارت، اشتغال پذیری جوانان و ایجاد شغل های مناسب و پایدار اجرا می شود.
به گزارش سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای عملیاتی شدن طرح کارورزی در بخش کشاورزی، تفاهمنامه همکاری میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شده است.
«محمد خالدی» یادآوری کرد: بر اساس این تفاهمنامه، وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی برای اجرای طرح کارورزی استفاده می کند.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی مدت زمان دوره کارورزی برای هر فارغ التحصیل کشاورزی را حداکثر ۶ماه اعلام کرد و گفت: مدت کارورزی در برخی فعالیت های مستقر در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور با توافق واحد پذیرنده تا ۹ ماه قابل افزایش است.
وی یادآوری کرد واحدهای تولیدی پذیرنده در صورت جذب فارغ التحصیلان، مشوق های بیمه ای و… دریافت می کنند که می تواند در ادامه توافق کارورزی و واحد پذیرنده تاثیر داشته باشد.
خالدی گفت: اجرای طرح کارورزی به کارورزان کمک می کند پس از آشنایی با شیوه تولید و کسب تجربه، به طور مستقل تولید را دنبال کنند.
وی اضافه کرد: به استناد ماده (۱۰) دستورالعمل طرح کارورزی، سقف کمک هزینه کارورزی در سال ۱۳۹۶ به طور میانگین ماهانه برای هر نفر سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال (۳۱۰ هزار تومان) تعیین شده است که توسط دولت پرداخت می شود.
متقاضیان و واحدهای تولیدی پذیرنده می توانند در سامانه طرح کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانیhttps://karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.
آمارها نشان می دهد بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شاخه های مختلف دام، طیور، باغی، زراعی، آبزی پروری، منابع طبیعی و… در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
پارسال حجم تولیدات کشاورزی به ۱۱۸ میلیون تن رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.