کد خبر : 33916
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1396 - 11:10

آخرین خبر از خرید تضمینی گندم

تاکنون استان های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه و کردستان به ترتیب بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را داشته اند.

تاکنون استان های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه و کردستان به ترتیب بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را داشته اند.

خرید گندم از مرز ۹میلیون تن گذشت/ خودکفایی درتولید شکردردولت دوازدهم

عباس کشاورز در گفتگو با ایرنا در یاسوج اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده افزون بر ۱۱۵ میلیارد ریال است که به گفته مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود ۷۰درصد مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.
وی ادامه داد که تاکنون استان های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه و کردستان به ترتیب بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را داشته اند.
وی به سایر اقدام ها و دستاوردهای دولت به ویژه در افزایش میزان بهره وری محصولات زراعی در کشور اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون سالانه ۶درصد به میزان افزایش بهره وری آب اضافه شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال ۹۲ از هر میزان متر مکعب آب یک کیلوگرم محصول تولید می شد که ظرف چهار سال گذشته این میزان به حدود یک کیلو و ۲۵۰ گرم به ازای هر مترمکب آب رسیده است.
وی ابراز داشت: این در حالی است که میزان سطح زیرکشت محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار کاهش یافته است.
کشاورز بیان کرد: این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت به موضوع افزایش میزان بهره وری و مدیریت بحران آب در کشور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از راهبردها و برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم را خودکفایی در تولید شکر دانست.
وی گفت: هم اینک میزان تولید این محصول به بالای ۷۵ درصد در کشور رسیده که ظرف سه سال آینده مشکل کمبود شکر در کشور به طور کامل رفع و کشور در این زمینه خودکفا خواهد شد.
وی افزود: با برنامه ریزی و بهره وری اصولی سطح کشت چغندر قند در کشور که در سال ۸۵ حدود ۱۸۰ هزار ، سال ۹۲ حدود ۱۹۰ هزار هکتار بود و در سال زراعی گذشته به ۱۱۰ هزار هکتار کاهش یافت .
وی میزان تولید سالانه محصولات زراعی در کشور را افزون بر ۸۳ میلیون تن ذکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.