کد خبر : 32540
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1396 - 12:57

توسعه مکانیزاسیون ؛ کلید حل مشکلات کشاورزی

توسعه مکانیزاسیون کلید حل مشکلات بخش کشاورزی در چهارسال آینده است

توسعه مکانیزاسیون کلید حل مشکلات بخش کشاورزی در چهارسال آینده است

عباس کشاورز در نشست فنی تخصصی برنامه ریزی مکانیزاسیون کشاورزی که در محل معاونت آب و خاک برگزار شد، با بیان اینکه انتظارات جدیدی از مکانیزاسیون بخش خصوصی داریم، افزود: هیچ یک از تولیدکنندگان ، مسئولان و صاحبان سرمایه از وضع موجود راضی نیستیم و باید برای آینده برنامه ریزی و مشکلات را به طور مرتب رصد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما در آینده نیاز به یک مکانیزاسیون خیلی متحول تر از امروز داریم، تصریح کرد: ‎مکانیزاسیون یکی از ارکان مهم کاهش هزینه های تولید، افزایش عملکرد تولید، تسهیل در کار و مهم تر از همه رفع مشکل کم آبی در بخش کشاورزی است.
کشاورز راهکار حل مشکل آب را مساعدت دست اندرکاران بخش آب و کشاورزی کشور عنوان کرد.
معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه نارسایی های زیادی در بخش مکانیزاسیون داریم از تولیدکنندگان ماشین آلات خواست تنوع بیشتری در این بخش داشته باشند .
وی عملکرد تراکتورسازان و کمباین سازان را در راستای ایجاد تغییرات متناسب با درخواست های وزارت جهادکشاورزی خوب ارزیابی کرد.
کشاورز بخشی از ضعف های بخش کشاورزی را نارسایی ها در عملیات خاکورزی دانست و گفت: این ضعف ها به بخش های تیمار خاک، مدیریت خاک ، برنامه های تناوب و بخشی به مکانیزاسیون بر می گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.